OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.Linköpings kommun sysselsätter cirka 8.000 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER HR verksamhet är ett central operativt stöd i HR frågor för hela kommunen.Vi består av 16 medarbetare som i huvudsak har två roller, strateg eller HR konsult.Vår verksamhet kännetecknas av en hög förändringstakt där uppdrag kommer in med kort varsel parallellt med pågående längre uppdrag.Det är av största vikt att man kan hantera den arbetssituationen professionellt och självständigt planera och strukturera sin arbetstid.Vi har också en unik miljö i det att man som HR konsult arbetar i strategiska projekt samtidigt som man utför uppgifter inom ramen för det centrala HR avtalet.Det ställer stora krav på ett konsultativt arbetssätt där du kan hantera krav och önskemål från båda håll.Vi erbjuder dig ett spännande omväxlande arbete där du kommer få arbeta med allting från strategiska utvecklingsprojekt till att vara med och driva övergripande personalfrågor.Söker Du en arbetsplats där det är högt i tak, där alla har olika uppdrag men jobbar mot gemensamma mål, där vi är måna om varandra och jobbar aktivt med våra gemensamma värderingar då ska Du söka dig till oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med erfarenhet av operativt personalarbete i kombination med en högskoleutbildning inom PA eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Du ska ha erfarenheter och kunskaper inom alla personalprocesser och ha erfarenhet från att arbeta processorienterat.Du ska även ha erfarenhet av att arbeta i projekt.Det är meriterande om du har utbildning i detta.Vi vill att du har mycket goda datakunskaper och god kunskap om Officepaketet.Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift .Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och tydlig.Vi vill att du tar ansvar för din uppgift och organiserar ditt arbete väl.Du är noggrann och levererar resultat med hög kvalite.Du är en självgående person som tycker om att samarbeta och du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring.För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Carlsson, chef för Ekonomiservice
013-205911
Johan Nyhammar, Förhandlingschef
013-26 38 22
Anders Larson, stadsrevisor
013-205343
Peter Alexanderson, bitr. stadsrevisor
013-205495
Christer Sjölund
013-20 66 66
Anita Björck, enhetschef
013206193
Peder Brandt, Ekonomidirektör
013205377
Sonja Erlandsson
013-26 32 88