OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi dig med mycket god administrativ kompetens inom HR som är tillgänglig för ett tidsbegränsat konsultuppdrag med start i början av 2021. Uppdragets omfattning är i utgångspunkt 50-100% vilket beror på uppstart samt upplägg. Du ska sköta HR-ansvarigas huvudsakliga arbetsuppgifter under tiden för pågående rekryteringsprocess vilken det även finns möjlighet för dig att delta i.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Din roll under uppdraget är till största del operativ och i huvudsak innefattas löpande, bred personaladministration och chefsstöd. Då du är ensam i din roll har du övergripande ansvar för att HR följer rutiner och nyckeltal. Till din hjälp har du vårt framtagna årshjul samt aktivitetsplaner att förhålla dig till. Du driver HR-arbetet i enlighet med kulturen, strategin och uppsatta mål. Du förväntas ha kompetens nog att arbeta brett och snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifterna. Du har stöd från kommunen med bland annat löneutbetalning, där din uppgift snarare är att kontrollera så avvikelser och specifika delar är korrekta. Du arbetar nära cheferna och ger stöd i personalfrågor och administration. Du sköter förhandlingar med facken, skriver anställningsavtal samt driver rekryteringar.
Din profil
För att du ska lyckas i uppdraget har du erfarenhet av att arbeta brett med HR-administration, du har god kompetens inom avtal, förhandlingar, dokumentation och lön. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommun eller i ett kommunalt bolag. Du arbetar i flera olika system vilket gör det nödvändigt för dig att du har erfarenhet och kunskap inom ett eller flera personal- och lönesystem. Vi ser gärna att du har utbildning inom HR men erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är i detta uppdrag är viktigast. Däremot har du utbildning inom arbetsrätt.
Som person är du självständig och ansvarstagande då det är du som driver HR internt, du bör gilla att jobba operativt och administrativt med en hög självdisciplin och struktur. Vi söker en driven och noggrann person som inte låter saker falla mellan stolarna. Du är lugn och trygg i dig själv och har fingertoppskänslan för när du ska ta kommando eller ta ett steg tillbaka. I övrigt är du den som planerar och organiserar arbetet inom HR så det finns ett stabilt stöd för organisationen och dess medarbetare.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! VI arbetar med löpande urval.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Emma Johansson och nås på 0739-73 93 65 eller på emma.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84