OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra HR-avdelningen och arbeta tillsammans med ett gäng härliga HR-kollegor på Maria Park. Totalt stöttar vi ca 80 chefer inom fem olika verksamhetsområden. Som HR-konsult är du kopplad till verksamhetsområde Hemvård där du stöttar chefen brett inom HR-området. På avdelningen finns också Bemanning- och rekryteringsenheten och en utbildningsenhet – VOF Akademi.
Arbetsuppgifter
Du kommer ha en viktig roll som verksamhetsnära HR-konsult hos oss. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. I enheten arbetar vi både på bredden och djupet, vi är generalister men har också en fördjupad kunskap inom specifika områden. Som HR-konsult kommer du att ingå i olika projekt och nätverk utifrån verksamhetsområdets behov och inom HR-avdelningen är det viktigt för oss att stötta och kompetensutveckla varandra vilket innebär att du har ett nära samarbete med dina HR-kollegor.
Vi sitter i fräscha lokaler i Maria Park, beläget i norra delen av Helsingborg. Det är lätt att ta sig hit med lokal buss och parkering finns i anslutning till kontoret. Tillgång till gym och omklädningsrum och vår arbetsplats är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR-området samt har ett par års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har praktisk erfarenhet av arbetsmiljöarbete och har goda kunskaper i arbetsrätt, gärna med inriktning arbetsgivarens rehabiliteringsansvar. Du är en god kommunikatör både skriftligt och muntligt och en van IT-användare. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
Som person är du trygg, stabil och inger förtroende. Du samarbetar gärna och är bra på att skapa kontakter och att underhålla dem. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och är självgående i ditt arbete. Du har en positiv attityd till ditt arbete och drivs av att ständigt förbättra dina arbetssätt och utveckla verksamheten. Du har förmågan att tänka och arbeta flexibelt och serviceinriktat för att kunna möta de behov som snabbt dyker upp i verksamheten.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 07 04
Anställningsform: Visstidsanställning 210901-220902
Tillträdesdatum: Gärna september 2021
Intervjuer kommer att ske fortlöpande, men vi tar hänsyn till alla sökanden till tjänsten. Vi planerar för Teams-intervjuer under v.27.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.