OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230045
Hej HR-konsult!
Om du tycker att HR handlar om flashiga strategier och planer som ingen egentligen läser så kan du sluta läsa här. Vi tror nämligen inte att det här jobbet är något för dig då. Vi vill att du redan nu ska veta att det här uppdraget kommer med utmaningar. Med det sagt så påstår vi inte att det inte är meningsfullt, utvecklande, spännande och givande. Tvärtom.
Vad betyder HR för dig? Ser du HR-funktionen som en kraft för att få organisationer att anpassa sig efter människorna och inte tvärtom? Är du dessutom precis som vi lite såld på just offentlig verksamhet och tycker att det vi gör inom välfärdssektorn verkligen ÄR Sveriges viktigaste jobb? Då ska du läsa vidare. Vi utökar nämligen vår enhet med en HR-konsult vars uppdrag är att arbeta verksamhetsnära som stöd till förvaltningens chefer. Vi kan inte lova dig att det är ett enkelt jobb, men däremot kan vi lova dig att det är meningsfullt som tusan.
De insatser som utförs inom funktionsstödsförvaltningen innebär en hög grad av komplexitet och uppdraget som HR-konsult likaså. Vi arbetar i en organisation vars kärnverksamhet är enormt viktig för Malmöbor med någon form av funktionsnedsättning. Som HR-konsult på funktionsstödsförvaltningens HR-avdelning handlar det ofta om ett konkret vardagsgöra, där du får kavla upp ärmarna och hugga i. Du kommer sitta i utmanande möten, du kommer tjata om hur viktigt det här med LAS är, du kommer behöva påminna om att vi ska genomföra riskbedömningar och se till att arbetsmiljödelegationerna är i ordning. Du kommer hantera misskötsamhetsärenden och mycket av din tid kommer också gå till att utreda arbetsrättsliga ärenden.
Om vi fortfarande har ditt intresse kan vi också berätta att vi som jobbar här älskar vårt arbete. Vi gillar också människor, så det är en fördel om du också gör det. Vi har roligt tillsammans och vi skrattar mycket. Vi hämtar kraft hos varandra och när vår chef frågade oss för ett tag sedan vad vi tyckte var det bästa med vårt jobb svarade vi alla unisont: kollegerna och att det vi gör känns meningsfullt.
Arbetsuppgifter
Som HR-konsult arbetar du med att stötta cheferna i vår förvaltning. Frågorna du hanterar spänner brett över HR-området men framför allt rör det sig om ärenden kopplat till rehabilitering, arbetsrätt, arbetstid, lönebildning, samverkan och delaktighet.
Du blir en del av en komplex organisation som ger möjligheter till utveckling och lärande, med nya utmaningar för oss. Du blir också en del av en modig organisation som ständigt strävar efter att utvecklas och förbättras. I funktionsstödsförvaltningen arbetar vi efter devisen ”tillsammans gör vi det möjligt”. Det är inga tomma ord för oss, utan det är precis så det är.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från PA-programmet eller annan universitets-/högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer relevant. Du har några års erfarenhet av brett och konsultativt HR-arbete.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha hög samarbetskompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Du är modig, inte orädd men du är självgående och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva dina processer mot uppsatta mål. Du behöver också vara strukturerad med god administrativ förmåga och kunna organisera och prioritera dina aktiviteter effektivt.
Det är bra om du är strategisk och har ett brett perspektiv på frågor, både på kort och lång sikt. Omvärldsbevakning och utveckling är viktigt för oss och därför söker vi dig som är nyfiken och intresserad att hålla dig uppdaterad och har modet att prova nya arbetssätt.
Du är bekväm med arbete i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet.
Vi erbjuder dig en utvecklande HR-roll där du förväntas påverka och göra skillnad. Vi sitter, tillsammans med övriga stabsavdelningar, i moderna centrala lokaler i Malmö med goda kommunikationsmöjligheter. En god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Vi har flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Om arbetsplatsen
HR-avdelningen på funktionsstödsförvaltningen utvecklar och utvecklas! Vi har ett spännande uppdrag där vi gemensamt arbetar för att skapa mervärde för verksamheterna. Vi har ett professionellt förhållningssätt, vi hjälper varandra och vi skrattar mycket tillsammans. Tillsammans gör vi det möjligt.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde:Snarast, enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98