HR-konsult

HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
En myndighet söker nu en HR-konsult! Avdelningen för HR och Kommunikation på myndigheten har ett personalbehov för en tidsbegränsad period under 2023, för att bl.a. stötta avdelningarna inom personalfrågor inklusive rekrytering. Uppdraget ska påbörjas så snabbt som möjligt. Du kommer också ha möjligheten att arbeta distans på upp till 50%.  Uppdraget är tidsbegränsat under 2023 med fokus på rekrytering, med start så snart som möjligt t.o.m 29 december
2023, med ledighet under sommaren.

Myndigheten är en HR-mässigt dynamisk och rolig arbetsplats – med rekryteringar både till huvudkontoret i Stockholm som till ambassader runt om i världen.



Ansvarsområden
Myndighetens HR-avdelning söker två  HR-generalist för att under cirka 8 månader bistå HR-strategerna inom
rekryteringsprocessen, framför allt med urval till intervjuer och beslutsskrivning, men beroende på tid och intresse även andra HR-relaterade arbetsuppgifter. 
Enheten består av 12 medarbetare i form av HR-strateger, ambassadhandläggare, personalhandläggare, HR-administratör och enhetschef.

Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av
rekrytering och att vara HR-kontaktperson för en eller ett par av Myndighetens avdelningar. 
Inom rekrytering kommer arbetsuppgifterna
att vara att:
 ta fram annonsunderlag tillsammans med
rekryterande chef, 
gallra ansökningar, 
göra urval till intervju,
eventuellt genomföra intervjuer tillsammans med rekryterande chef
skriva anställningsbeslut och hantera administration
runt anställningen.

Att vara HR-kontaktperson för en avdelning innebär att ta emot HR-relaterade frågor från avdelningens chefer och ansvara för att de får svar på sina frågor. Beroende på tid och intresse kan andra arbetsuppgifter bli aktuella.

Kvalifikationer
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
• högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• god kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 24 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


6 november 2024

HRBP till fordonskund!

HRBP till fordonskund!

6 november 2024

Interim HR konsult till kund

5 november 2024

Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024