OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR-Konsult (HR-chef & Specialist) med placering i Gävle. Är det du?
Uppdraget avser en HR-konsult som kommer att arbeta hybrid mellan tjänsterna HR-interim chef och HR-specialist. Som HR-interim chef bistår du förvaltningschefen i frågor rörande kundens kompetensförsörjning, arbetsgivarpolitik, lönebildning och arbetsmiljöarbete. Några av dina viktigaste arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med kompetensförsörjning både avseende rekrytering men också myndighetsövergripande utbildningsfrågor samt utveckling av ledar- och medarbetarskapet. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt.
Som HR-specialist hos kunden arbetar du utifrån en bred roll där ditt ansvarsområde är arbetsrätt och lönebildning. Du arbetar konsultativt med att stödja cheferna i deras arbete samt strategiskt inom ditt ansvarsområde. I din roll som HR-specialist bistår du myndigheten med din kunskap om lagar och avtal inom HR-området. Inom löner arbetar du bland annat med löneöversyn, lönebildning, lönestatistik samt med personalärenden. Du kommer även att arbeta med rekrytering, rehabilitering och arbetsmiljö.
Kvalifikationer för denna tjänst:
Examen från högskola eller universitet inom personal- eller beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Erfarenhet av att varit personalansvarig chef i flera verksamheter/offentliga verksamheter i minst 3 år och av arbetsledning.
Erfaren beställare av tjänster och av att arbeta verksamhetsnära, gärna både inom mindre och större organisationer med erfarenhet av rehabilitering och arbetsrättsliga frågor.
Hög integritet, har god analytisk förmåga och kan arbeta kvalitets- och resultatinriktat samt har god samarbetsförmåga och bra på att hitta win-win lösningar med ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen.
Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Att bygga upp goda relationer.
Erfarenhet av att ha arbetat med lönebildning och arbetsrätt.
Lösningsorienterad och ser logik och samband i komplexa situationer.
Arbetar strukturerat och har förmågan att organisera sitt arbete och är noggrann.
Ha god kännedom om den statliga värdegrunden och hur statliga myndigheter är organiserade och styrs.
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Gävle. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, tillsvidare, förlagd under dagtid med möjlighet till distansarbete.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.