OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vill du veta mer om vad Götene och Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/: eller https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene
Beskrivning
Vill du vara med och utveckla Götene kommuns nya HR-enhet.
Enhetens uppdrag är att ge råd och stöd till kommunens verksamheter i HR-frågor och att vara med och förbättra kommunen inom området. Du kommer att arbeta i ett team med en HR-chef och HR-konsulter. Inom enheten har vi också ett nära samarbete med övriga stödfunktioner.
Som HR-konsult i Götene kommun erbjuder vi dig ett självständigt och stimulerande arbete där du är ett stöd till cheferna i kommunen i deras uppdrag att bedriva bra verksamhet. Arbetsområdet är brett och innehåller uppgifter inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljöarbete, personalekonomi, arbetsrätt och avtal, lönebildning samt ledarutveckling. Arbetsuppgifterna varierar beroende på situation och behov. Som HR-konsult har du också strategiskt ansvar för ett eller ett par specialist områden.
Vi söker Dig som lika gärna tar tag i kvalificerade uppgifter av utvecklingskaraktär som arbete med löpande administrativa uppgifter. Din egen kompetensprofil och egna intresseområden kan påverka hur arbetsuppgifterna fördelas.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning som personalvetare eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. I rollen som konsult är du kommunikativ, modig och driftig. Du är lösningsorienterad och bra på att skapa relationer som gör dig till en trygg samarbetspartner. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt stimuleras av att ha varierande arbetsuppgifter.
Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete gärna inom kommunal verksamhet. Det är önskvärt att du har erfarenhet från arbete med arbetsmiljöfrågor och/eller rehabilitering. Vi förutsätter också att du har god datorvana och erfarenhet av olika HR-system samt kompetens i Office-paketet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för bil är ett krav för anställning.
Villkor
Tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Som anställd i Götene kommun har vi flera förmåner, bland annat erbjuds friskvårdsbidrag, semesterväxling och möjlighet att gå på massage. Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.