OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR Kompetens och ledarskap
Regionkontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Regionkontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, digitaliseringsavdelningen, forsknings- och innovationsavdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.
Regionkontoret har cirka 550 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!
Varmt välkommen att söka tjänst som HR-konsult inom inköp av bemanningstjänster
Nu söker vi en ny kollega till rekryteringsteamet som ingår som en del av enheten för kompetens och ledarskap inom Region Uppsalas HR-avdelning. Rekryteringsteamet ger konsultativt och administrativt stöd, i dagsläget framför allt till Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköpings chefer, inom flera delar kring inhyrning av bemanningspersonal och inom delar av rekryteringsprocessen.
Ditt uppdrag
Söker du en utmanande roll där du kan använda din problemlösningsförmåga och trivs med administrativa arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som HR-konsult med huvudsakligt fokus på inköp av bemanningstjänster vara rätt för dig!
Dina dagliga uppgifter inkluderar att koordinera och administrera hela inköpsprocessen, vilket innebär att skicka ut avropsförfrågningar, sammanställa och övervaka kandidatprestationer, skriva avtal och diarieföra dina ärenden i public 360. Du kommer även att ha löpande mejl- och telefonkontakt med avdelningschefer på vårdavdelningarna och externa konsultleverantörer och besvara frågor kopplade till dina pågående avrop. Det här är en roll som kräver en riktig ”doer” då du kommer ha flera pågående processer i gång parallellt, som kräver olika typer insatser.
Vid din sida har du ett team som stöttar och hjälper varandra att hitta lösningar på eventuella problem som kan uppstå, tillsammans med upparbetade rutiner och instruktioner. På sikt, när du blivit varm i rollen, kan ditt uppdrag komma att utökas med andra arbetsuppgifter, främst med att publicera annonser på vår hemsida och arbeta i vårt rekryteringsverktyg Brand Management.
Dina kvalifikationer
Du har högskoleexamen som personalvetare eller motsvarande, alternativt är i slutet av din utbildning till personalvetare eller har annan utbildning inom relevant område. Viktigt för oss är att du har flera års erfarenhet från arbete som har ställt krav på din administrativa förmåga, antingen före eller efter dina studier. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskap om inköpsprocesser/leverantörskontakter ser vi också som meriterande.
Du har en bred erfarenhet av att använda olika dataprogram, särskilt Outlook, Excel, One Note och Teams, och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya IT-system. Du formulerar dig väl på svenska i både tal och skrift.
Din kompetens
Vi söker dig som har en stark förmåga att hantera en större mängd administrativa uppgifter och trivs med att arbeta i en dynamisk och stundtals utmanande och ibland föränderlig miljö. Då du kommer att ha flera pågående processer samtidigt, kommer det ställa krav på en strukturerad arbetsmetodik där du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och fokuserar på rätt saker. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram. Du är trygg, har självinsikt och har en förmåga att skilja på det personliga och professionella.
Du har förmågan att bedöma och hantera ärenden i relation till verksamhetens behov och de riktlinjer som finns i organisationen och känner dig trygg med att du, efter en inledande introduktion kommer kunna arbeta självständigt kring inköp av bemanningstjänster och hantera frågor kopplade till detta.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid och en tidsbegränsad anställning på 75-100% till sista december, med möjlighet till förlängning. Båda tjänsterna är med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas.
Vi har ett flexibelt arbetssätt, vilket innebär att det finns goda möjligheter att arbeta en del på distans. Fördelning mellan distansarbete och arbete på kontoret (Regionens Hus och Akademiska sjukhuset), görs i dialog med chef och övriga i teamet.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Har du frågor om arbetsuppgifternas innehåll är du välkommen att kontakta HR-konsult Melinda Jepson melinda.jepson@regionuppsala.se eller Vibeke Värlinder vibeke.varlinder@regionuppsala.se
Övriga frågor; kontakta HR-funktionsområdeschef Jonas Ahlström jonas.gunnar.ahlstrom@regionuppsala.se
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln 018-611 00 00
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer hantera urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss. I samband med din ansökan kommer du få besvara några frågor, vi tackar på förhand för att du tar dig tid för detta!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.