HR Konsult

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens förvaltning består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.



Arbetsplats och arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som vill bli en del av ett utvecklande, spännande och roligt HR arbete som HR Konsult.

HR Verksamhet är ett central operativt stöd i HR-frågor för hela kommunen. Vi består av 13 medarbetare. Vår verksamhet kännetecknas av en hög förändringstakt där uppdrag kommer in med kort varsel parallellt med pågående längre uppdrag. Det är av största vikt att man kan hantera den arbetssituationen professionellt och självständigt planera och strukturera sin arbetstid. Vi har två tydliga primära kunder – personaldirektören och förvaltningarna. Det ställer stora krav på ett konsultativt arbetssätt där du kan hantera krav och önskemål från båda håll.

Hos oss arbetar du med ett eget ansvar och en stor frihet utifrån tydligt uppsatta mål och ramar. Vi har ett långgående delegerat medarbetarskap där varje medarbetare tar ett stort ansvar för såväl verksamhetens utveckling som de egna uppdragen. Vi jobbar aktivt med vår grupprocess och lägger ner både tid och engagemang att skapa effektiva team som tillsammans driver olika frågor inom verksamheten. Vi tror på att kontinuerligt utvecklas och därför väljer man som HR konsult inriktning och arbetsuppgifter utifrån HR avtal vart 2 år. Det betyder att dina arbetsuppgifter för 2015-2016 ser ut som nedan0

Du kommer just nu att få arbeta med:

- Att stödja, inspirera och utveckla våra hälsoinspiratörer som hälsosamordnare tillsammans med en kollega.
- Att genomföra rekryteringar och ingå i vårt rekryteringsteam.
- Att vara HR-partner till en eller flera av våra förvaltningar och stödja i deras personalarbete såväl som skapa synergieffekter och mervärde mellan förvaltningarna. Här ingår du i partner teamet.
- Att driva egna projekt och kommunövergripande program från ide, till genomförande till avslut.
- Att hålla utveckla, planera och genomföra utbildningar/program inom personalområdet.

Söker Du en arbetsplats där det är högt i tak, där alla har olika uppdrag men jobbar mot gemensamma mål, där vi är måna om varandra och jobbar aktivt med våra gemensamma värderingar då ska Du söka dig till oss.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom PA eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenheter och kunskaper inom flera av personalprocesser och ha erfarenhet från att arbeta med dessa. Du ska även ha erfarenhet av att arbeta i projekt. Det är meriterande om du har utbildning i detta. Vi vill att du har goda datakunskaper och god kunskap om Officepaketet. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och tydlig. Vi vill att du tar ansvar för din uppgift och organiserar ditt arbete väl. Du är noggrann och levererar resultat med hög kvalité.

Du är en självgående person som tycker om att samarbeta och du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring.

För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se



För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.



Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!



Övrigt

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).



Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.



Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Carlsson, chef för Ekonomiservice
013-205911
Johan Nyhammar, Förhandlingschef
013-26 38 22
Anders Larson, stadsrevisor
013-205343
Peter Alexanderson, bitr. stadsrevisor
013-205495
Christer Sjölund
013-20 66 66
Anita Björck, enhetschef
013206193
Peder Brandt, Ekonomidirektör
013205377
Sonja Erlandsson
013-26 32 88

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024

HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024