HR-konsult

Arbetsbeskrivning

I vår kommun finns en livskvalitet utöver det vanliga. Vårt världsarv Höga Kusten inspirerar dig som gillar en dramatisk natur med många upplevelser och stor frihetskänsla. Kramfors är en trygg småstad med bra service som gör din vardag enkel. När du ska resa finns tåg och flyg nära tillhands och tar dig snabbt både mot norr och söder.

Kramfors kommun har fyra förvaltningar. HR-enheten är en central funktion som ska tillgodose behovet av råd och stöd inom hela HR-området. HR-enheten ingår i avdelningen Stöd och Service och tillhör Kommunledningsförvaltningen.



ARBETSUPPGIFTER
HR-enheten är en enhet som ska tillgodose behovet av råd och stöd i arbetsgivarrelaterade frågor inom HR-området. Att arbeta som HR-konsult innebär att utifrån ett konsultativt förhållningssätt ge råd och stöd till kommunens chefer utifrån gällande lagstiftning, avtal och styrande dokument. HR-konsulten är en viktig resurs i det operativa och långsiktiga arbetet för att utveckla kommunens stöd inom HR-området samt driva kommunens personalpolitik framåt för att utveckla den attraktiva arbetsgivaren. HR-området är ett brett område där behovet av råd och stöd förändras ständigt, vilket medför att rollen som HR-konsult förändras och utvecklas hela tiden.
Uppdraget kan komma att riktas mot specifik förvaltning och/eller ett antal HR-områden, om du har särskilda intresseområden eller erfarenheter från HR-områden beskriv dem i din ansökan.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk högskoleutbildning inom HR-området, gärna med några års erfarenhet av HR arbete. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är serviceinriktad och lyhörd för verksamhetens behov och har ett eget driv att utveckla och förbättra med kunden i fokus. Du är noggrann och tar ansvar för din uppgift och arbetar på tills uppgiften är avslutad och resultat uppnåtts.

ÖVRIGT
Om ni har frågor om tjänsten mejla mikael.gidlof@kramfors.se med dina frågor och telefonnummer så kontaktar vi er.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kramfors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024