HR konsult, Ekonom, HR assistent & Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker personal till 4 olika tjänster, markera i urvalsrutan vilken/vilka tjänster du är intresserad av.

De går att kombinera för att få en heltidstjänst.

Tjänst 1 – HR Konsult 50 % 
Som HR-konsult hos oss kommer du att arbeta i ett team för att tillsammans med de andra stödfunktionerna för att stötta chefer på Katedralskolan.

I arbetet som HR-konsult ska du:

- vara ett kvalificerat stöd till skolans chefer inom arbetsrätt, anställningsvillkor, arbetsmiljö, personal- och kompetensförsörjning, rehabilitering, organisationsutveckling samt jämställdhets- och mångfaldsarbete.
- Planera, samordna, följa upp och analysera utvecklingen inom HR området
- arbeta aktivt i team tillsammans ekonom, ekonomiassistent och administrativ assistent i utvecklingen av Stödfunktionerna till skolans chefer.
- samarbeta med skolans ekonom i personalekonomiska frågor.
- tillsammans med skolans chefer och rektorer säkerställa att gällande avtal, lagar, riktlinjer och policies inom HR-området implementeras och följs.

Kvalifikationer
Vi vill att du har högskoleutbildning med personal- och arbetslivsvetenskaplig inriktning. Erfarenhet från ett eller flera av HR områdena ovan är meriterande.
Meriterande är också erfarenhet från offentlig förvaltning och därmed en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politisk styrd organisation.

Vi söker dig som:

- Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
- Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.
- Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar

Tjänst 2 – Ekonom 50 %
Som Ekonom hos oss kommer du att arbeta i ett team för att tillsammans med de andra stödfunktionerna för att stötta chefer på Katedralskolan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en civilekonomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har goda kunskaper inom ekonomisk uppföljning, budgetarbete samt resursfördelning.

Vi söker Dig som:

- Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
- Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.
- Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Tjänst 3 Ekonomiassistent 50 %
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta i ett team för att tillsammans med de andra stödfunktionerna för att stötta chefer på Katedralskolan.

Arbetet innebär ett nära samarbete med skolområdets ekonom och att med ekonomisk kompetens ge stöd och service till verksamheten. Arbetet omfattar ekonomiadministrativt arbetet kring budget, uppföljning, prognos samt fakturahantering.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Du har kunskaper och erfarenhet av ekonomisystemet Agresso.
Meriterande är också erfarenhet från offentlig förvaltning och därmed en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politisk styrd organisation.

Vi söker dig som:

- Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
- Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.
- Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

Tjänst 4 HR assistent 50 %
Arbetet innefattar bland annat löneadministration, elevadministration, fakturahantering samt vikariesamordning.

Som administrativ assistent är du också rektors högra hand i rekrytering, mbl och arbetsmiljöfrågor. Du är skolans "ansikte utåt" och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskolekompetens inom administration eller motsvarande.
Erfarenhet av arbete inom de datasystem som kommunen använder inom personal (Heroma), ekonomi (EFH) och elevregistrering (Extens) är meriterande. Utöver detta är det viktigt att du har god datavana (Office-paketet).

Arbetet som administrativ assistent är självständigt och det krävs därför att du själv strukturerar upp och driver dina processer vidare.

 Vi söker dig som:

- Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
- Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.
- Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Mattias Dahlgren, rektor
013-263709
Linda Eklund, verksamhetskoordinator
013-207432
Förskolechef Eva Edsgården
013-208459
Ola Nilsson, rektor
013-263966
Anders Forsberg, rektor
013-207571
Fackliga företrädare i Linköpings kommun
013-206000
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-207361
Thaira Alnajar
070-6201732
Marie Andersson, HR konsult
013-26 2664
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51

Sammanfattning

Besöksadress

58181 Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


HR konsult

HR konsult

12 november 2024

HR-partner

HR-partner

12 november 2024

11 november 2024

11 november 2024