HR-Konsult för ett föräldravikariat på deltid

HR-Konsult för ett föräldravikariat på deltid

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du få chansen att utvecklas i en spännande roll som HR-konsult på ett föräldravikariat i en organisation med familjär känsla och stor drivkraft? Vi söker nu en HR-konsult på 50 % till Cyclife Sweden AB i ett längre uppdrag.

Cyclife Sweden AB hanterar och behandlar lågaktivt avfall främst från kärnkraftsindustrin men också andra branscher såsom hälso- och sjukvården. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Värdeord som leder dem framåt i detta arbete är ”framåtanda”, ”utveckling” och ”ansvarstagande för miljön”. Den svenska anläggningen och huvudkontoret är beläget i skärgården utanför Nyköping.

Företaget är en del av det statligt ägda Franska Electricitet De France (EDF) och därmed del av en av världens största arbetsgivare och en tung aktör i energisektorn. Cyclife Sweden AB etablerades då EDF 2016 förvärvade delar av det anrika Studsvik och deras anläggningar och resurser i Sverige och Storbritannien. Förvärvet är ett led i EDFs globala satsning inom kärnkraftsavveckling. En satsning som ska göra EDF världsledande inom området och utveckla hanteringen av kärntekniskt avfall globalt för att minimera den miljöpåverkan kärnkraften har och kommer att ha i framtiden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som HR- konsult i det här uppdraget kommer det vara fokus på administrativa arbetsuppgifter samt att agera stöd till verksamhetens chefer inom HR-området. Det här är ett uppdrag med en omfattning på 50 %, och det går att arbeta på distans i många arbetsuppgifter, men du ska ha möjlighet att vara på plats i Studsvik när det behövs. I din roll arbetar du självständigt eftersom du är ensam i HR-rollen, men med gott stöd från andra kollegor och chef.

Exempel på arbetsuppgifter är bland annat:

- Stöd till chefer i diverse HR-relaterade frågor som rekrytering, utbildning, rehabiliteringsärenden och kompetensförsörjning
- Driva löneprocessen tillsammans med lönesättande chefer och extern löneadministratör
- Alla former av personaladministration, medarbetarundersökningar, kontakt med externa parter inom exempelvis företagshälsovård samt månadsrapportering
- Medverka i rekryteringsprocesser tillsammans med verksamhetens chefer

Din profil

Som person tror vi att du har en mycket god planeringsförmåga och ser nytta i strukturer och processer. Du har förmågan att prioritera och skapa alternativa planer när det inte går som du har tänkt dig. Genom en god självkännedom är du medveten om dina styrkor och svagheter samt är ödmjuk inför dessa. Vidare har du en naturlig förmåga att aktivt skapa och bibehålla relationer med personer inom och utanför organisationen där du även inger förtroende. Dessutom är du självgående och gillar att arbeta administrativt och serviceinriktat. Du har en god kommunikativ förmåga där du kan förmedla information på ett rakt, tydligt och effektivt vis.

Vi lägger stort fokus på personlig potential men för att lyckas i rollen tror vi att du har:

- Beteendevetenskaplig utbildning, gärna HR/PA-utbildning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en HR-administrativ roll
- Kunskap i HR-frågor avseende bland annat; chefsstöd, arbetsmiljö, arbetsrätt, kompetensförsörjning, rehabilitering
- God system-datorkunskap är mycket viktigt då mycket av arbetet sker digitalt
- God Excelkunskap
- God svenska tal och skrift
- God engelska tal och skrift

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024