OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Vår kund, en myndighet, behöver uppstärkning av HR-kompetens till deras HR-sekretariat som ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning och övergripande arbetsmiljöfrågor. Start är så snart som möjligt enligt överenskommelse och kommer sedan att pågå i tre månader framåt. Placeringsort är Solna.
Dina arbetsuppgifter
HR svarar bland annat för chefsstöd, arbetsrättsliga frågor, introduktionsprogram, ledarskapsutveckling och kulturarbete. HR-sekretariatet består av fyra medarbetare och en HR-chef och det är här du kommer att ingå.
Myndigheten är inne i ett utvecklingsskede med en ny organisationsstruktur sedan juni 2021. Arbetsuppgifterna för uppdraget kommer främst att vara rekrytering. Allt från framtagande av kravprofil, skriva annons, intervjua samt skriva anställningsbeslut och administration kring detta. För rollen söker vi dig som är noggrann, strukturerad, flexibel och har hög integritet samt god samarbetsförmåga.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet och minst tre års erfarenhet från liknande arbete
- Alternativt, gymnasieutbildning och minst fem års erfarenhet av liknande arbete
- God kännedom om svensk arbetsrätt
- Kunskaper i HR-system (ex Primula, Personec)
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office
- Erfarenhet av rekrytering
- Svenskt medborgarskap
Meriterande
- Erfarenhet av rekrytering i statlig/offentlig sektor
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson