HR-konsult inom attraktion och rekrytering, Resurscentrum

Arbetsbeskrivning

Resurscentrum levererar tjänster och service inom HR, ekonomi, business intelligence och arkivverksamhet till våra kunder och på uppdrag från regionsledningen. Vi utgör regionens kompetensstöd inom våra discipliner och ansvarar för att erbjuda kvalitativt ledningsstöd genom effektiva processer. Genom regional biblioteksverksamhet främjar vi också Östergötlands folkbiblioteks verksamhets- och kunskapsutveckling. I nära samverkan med våra kunder och uppdragsgivare utvecklar vi regiongemensamma processer för att på bästa sätt och över tid stödja verksamheten och regionens utveckling.

Arbetsbeskrivning
Vi söker vikarie för en av våra HR-konsulter med inriktning rekrytering som ska vara föräldraledig. Du kommer att tillhöra enheten för kompetensförsörjning och ledarskap inom Resurscentrum och arbeta med uppdrag inom Region Östergötlands olika verksamheter. I uppdraget kommer du att stödja rekryterande chefer både i konkreta rekryteringsuppdrag men också som bollplank i alla frågor som rör rekrytering. Du kommer att delta på arbetsmarknadsmässor och events och ansvara för ett fördjupningsområde inom attraktion och rekrytering. 

Utbildning och erfarenhet
Din utbildningsbakgrund är PA-programmet eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet och kunskap om rekrytering samt av att ha jobbat utifrån metoden Kompetensbaserad rekrytering. Du har erfarenhet av att rekrytera olika yrkesgrupper samt nyckelkompetenser och chefer. I arbetet är du van att använda något webbaserat rekryteringsstöd. Det är meriterande om du är certifierad användare av rekryteringstest och har arbetat med attraktionsfrågor. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt goda datakunskaper.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill arbeta med rekryterings- och attraktionsfrågor både operativt och med ett långsiktigt perspektiv samt brinner för just detta område inom HR. Som person är du självgående och flexibel med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du arbetar på ett strukturerat sätt, har hög integritet och är starkt engagerad i att stötta verksamheterna i problemlösning och att ge service.

Anställning och information
Det här är ett vikariat under ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Helene Johansson, 010-103 05 26.

Facklig företrädare för SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 23 december 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Vikariat under föräldraledighet Heltid
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024