OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-avdelningen. Region Uppsala
I Region Uppsala växer kunskap och människor. Ungefär 12 000 medarbetare jobbar med såväl hälso- och sjukvård som kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för hälsa, hållbarhet och utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft.
Akademiska sjukhuset är den största förvaltningen i Region Uppsala, som med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Inom Region Uppsala ingår också Lasarettet i Enköping, Folktandvården, Fastighet och service, Nära vård och hälsa, Trafik och samhälle, Kultur och bildning, Regionkontoret, Resurscentrum och Varuförsörjningen
Varmt välkommen att söka tjänsten som HR-konsult i vårt rekryteringsteam!
Rekryteringsteamet, som i dagsläget består av sex medarbetare ingår i enheten för kompetens och ledarskap inom Region Uppsalas HR-avdelning. Rekryteringsteamet ger konsultativt och administrativt rekryteringsstöd, i dagsläget framförallt till Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköpings chefer, inom olika delar av rekryteringsprocessen och inom flera delar kring inhyrning av bemanningspersonal. Det är i huvudsak inom området inhyrning av bemanningspersonal som vi nu behöver förstärka med fler kollegor.
Ditt uppdrag
Du kommer i huvudsak hantera hela processen kring inköp av bemanningstjänster. I dialog med chef tar du fram uppdragsbeskrivning, skickar ut avrop, sammanställer kandidatpresentationer, skriver avtal och diarieför i Public 360. Du håller löpande kontakt med både chefer och konsultleverantörer och hanterar ytterligare administration kopplad till dessa uppgifter.
På sikt kan ditt uppdrag komma att utökas med andra arbetsuppgifter, främst med att publicera annonser på vår hemsida och arbeta i vårt rekryteringsverktyg Brand Management. Andra arbetsuppgifter som kan komma att bli aktuella är referenstagning, urvalsarbete och deltagande vid olika rekryteringsaktiviteter.
Dina kvalifikationer
För att passa för rollen behöver du ha flera års erfarenhet från arbetslivet och av att hantera arbetsuppgifter som ställer krav på din administrativa skicklighet. Vi ser det som meriterande om du har högskoleexamen som personalvetare, alternativt studerar till personalvetare och har möjlighet att arbeta extra vid sidan av dina studier.
Du känner dig trygg med att du, efter en inledande introduktion kommer kunna arbeta självständigt kring inköp av bemanningstjänster och hantera frågor kopplade till detta. Du är en mycket van datoranvändare och har lätt för att sätta dig in i nya IT- system. Du har förmågan att bedöma och hantera ärenden i relation till verksamhetens behov och de riktlinjer som finns i organisationen. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter inom bemanningsbranschen eller inom en stor organisation är det meriterande. Du har en mycket god förmåga att formulera dig i både tal och skrift.
Din kompetens
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift, är strukturerad och driver dina processer framåt. Du är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och fokuserar på rätt saker. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram. Du är trygg, har självinsikt och har en förmåga att skilja på det personliga och professionella.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med start snarast möjligt och till och med sista december 2022, med eventuell möjlighet till förlängning. Om du studerar kan det vara möjligt att arbeta deltid, ca 50%, om det är fördelat över hela arbetsveckan.
Vi har ett flexibelt arbetssätt, vilket innebär att det finns möjlighet att arbeta på distans, under förutsättning att du har en god internetuppkoppling och i övrigt har praktiska förutsättningar som möjliggör för detta. Delar av arbetsuppgifterna förutsätter arbete på kontoret (på Akademiska sjukhuset) och fördelning mellan distansarbete och arbete på kontoret, görs i dialog med övriga teamet.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Har du frågor kopplade till arbetsuppgifterna som beskrivs i annonsen är du välkommen att kontakta HR-konsult Emma Sjöberg 018-617 32 16
HR-funktionsområdeschef Runa Claesson 018-617-33-22
Fackliga kontaktpersoner nås via Region Uppsala växeln 018-611 00 00.
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka din ansökan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.