OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av service och vill vidareutveckla dina kunskaper inom HR? Som First line support gällande HR- och löneärenden kommer du få ett varierande arbete och hantera alla möjliga frågor inom HR och lön. Vi söker efter dig som är servicesinnad och har telefonvana och trivs med att ha många kontaktytor. Kan det vara du? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande.
Om tjänsten
Som HR-konsult för HR funktionen har du en betydelsefull roll då du är den första kontakten för våra kunds medarbetare gällande deras HR- och lönerelaterade frågor. Du möter verksamheten genom flera kommunikationskanaler bland annat via telefon och internt ärendehanteringssystem.
Rollen som HR konsult passar dig som vill få en bred kompetens över hela HR och löne-området. Du blir spindeln i nätet och får god kunskap i hur hela HR-kedjan hänger ihop. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att bemöta medarbetare på telefon, eftersom det är det främsta arbetsverktyg i det dagliga arbetet.
Vem är du?
Vidare är du en person som brinner för att göra det lilla extra, hela tiden med den bästa medarbetarupplevelsen i fokus. Du har förmågan att ta dig an kundens perspektiv och arbetar förtroendeskapande för att de medarbetare vi supporterar ska känna en tillit för det stöd som du tillhandahåller.
Rollen som HR konsult ställer krav på dig att kunna möta otydlighet i arbetet, du behöver därmed kunna se lösningar före hindren och vara flexibel i ditt arbetssätt. Vi söker därför dig som gillar att arbeta operativt och i ett högt tempo. Du har även en god förmåga driva din egen kunskapsutveckling, ta egna beslut och utföra arbetsuppgifter självständigt.
På Helpdesk HR arbetar alla tätt tillsammans för verksamheten och helpdeskteamets bästa, det är därmed viktigt att du är en lagspelare som trivs med att befinna dig i ett team och arbeta mot gemensamma mål.
Dina erfarenheter och kvalifikationer:
• Du har en akademisk examen inom HR/personalvetenskap eller motsvarande.
• Gärna tidigare erfarenhet av operativt HR-arbete.
• Du har tidigare erfarenhet från ett eller flera servicerelaterade yrken, gärna kundtjänst. Exempelvis: arbetat inom en supportfunktion där du stöttat medarbetare via telefon.
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
• Du har goda kunskaper i HR-relaterade IT verktyg, det är meriterande om du tidigare arbetat i något av följande system: Service Now, Oracle Fusion och/eller Mytime.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrigt: Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia för uppdraget hos vår kund. Omfattningen är heltid med arbetstiderna 07:50 - 16:20. Initialt sträcker sig uppdraget mellan 10 januari – 31 augusti med eventuell möjlighet till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson