OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220742
Arbetsuppgifter
Rekryteringsservice har som uppdrag att vara ett professionellt stöd i alla rekryteringsfrågor inom förvaltningen! Som HR-konsult på rekryteringsservice arbetar vi med all rekrytering inom förvaltningen, där ditt fokus främst kommer vara att rekrytera undersköterskor. Denna roll innebär ett stort administrativt ansvar. Du kommer arbeta med löpande rekrytering och medföljande administration. Du ges även möjlighet att driva interna projekt för att utveckla samt förbättra rekryteringsprocesserna och stödet till verksamheten.
Rekryteringsservice är ett sammansvetsat team med HR-konsulter och HR-administratörer som ansvarar för all rekrytering inom förvaltningen, allt från chefsrekrytering till volymrekrytering av timavlönade vikarier. Rekryteringsservice är en del av HR-avdelningen på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Teamet inom rekryteringsservice arbetar i ett nära samarbete, men det innebär även samarbete med andra, exempelvis kommunikationsavdelningen, kompetenscentrum samt chefer i verksamheten.
Kvalifikationer
Du har en kandidatexamen inom personal och arbetsliv, eller likvärdig inriktning. Vi ser att du har några års erfarenhet av att arbeta med rekrytering. Det är meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom vård och omsorg samt volymrekrytering. För att trivas i rollen behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov, trivas med administrativa uppgifter samt tycka om att arbeta med utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt och bygga upp nya verksamheter.
Då du kommer ha många kontaktytor med både chefer, kollegor och kandidater är det viktigt att du har en kommunikativ förmåga och värdesätter en hög servicenivå och ett professionellt bemötande. Kreativitet, engagemang och respekt är viktiga nyckelord för dig i ditt arbete. I rollen är det viktigt med noggrannhet, men också förmågan att prioritera och arbeta mot uppsatta deadlines.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov
I denna rekrytering ber vi dig bifoga ditt CV samt svara på urvalsfrågor som är viktiga för att bedömningen av alla kandidater blir likvärdig. Vi har därför valt att utesluta det personliga brevet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98