HR-konsult inom rekrytering till Leanlink Äldreomsorg

HR-konsult inom rekrytering till Leanlink Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg är ett av Leanlinks fem affärsområden. Hos oss arbetar cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal timavlönade vikarier. Våra medarbetare befinner sig inom en bredd av verksamheter; vårdboende, hemtjänst, hemsjukvård och rehabilitering. Vi är en verksamhet som växer och har en stor utmaning i att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare inom våra bristyrken undersköterskor och sjuksköterskor. Spännande utvecklingsarbete är på gång och i kommunen pågår även ett omfattande utvecklingsarbete inom HR-området med målsättningen att skapa ett verksamhetsdrivet HR. Ta chansen att vara med på denna resa!

Inom Leanlink Äldreomsorg arbetar tre HR-konsulter samt en HR-administratör med olika inriktning inom HR-området. Nu söker vi en HR-konsult för en visstidsanställning på 12 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten innebär arbete med inriktning mot rekrytering, personal- och kompetensförsörjning som stöd till våra cirka 30 verksamhetschefer. 

Du samverkar med övriga HR-konsulter och ingår i ett förvaltningsgemensamt HR-nätverk, som leds av Leanlinks HR-chef. Du ingår i staben för Leanlink Äldreomsorg och är direkt underställd affärsområdeschefen. Vi utgår från lokaler belägna i centrala Linköping.

Arbetsbeskrivning
Din roll kommer att vara inriktad mot personal- och kompetensförsörjning och till stor del innebära att vara chefsstöd i rekrytering vid såväl tillsvidaretjänster som timavlönade anställningar. 

Ett utvecklingsarbete pågår gällande bemanningsprocessen inom hela affärsområdet vilket även innefattar utveckling av rekryteringsprocessen där du kommer vara delaktig i nära samarbete med HR-konsult samt affärsområdeschef och verksamhetschefer. 

I ditt dagliga uppdrag kommer du att tillämpa kompetensbaserad rekrytering och använda dig av olika systemstöd för rekryteringsprocessens delar, där vi bland annat arbetar med automatisering i urvalsarbetet och videointervjuer i vårt löpande rekryteringsarbete med timavlönade. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskolexamen inom HR eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att agera chefsstöd i hela rekryteringsprocessen och erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering. Du har vidare kunskap i arbetsrätten kring rekrytering och anställning. 

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt samt att framställa skriftliga underlag i form av till exempel annonser. Dina IT-kunskaper är goda och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med något/några av följande system; ReachMee och TimePool.

Som person är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar, organiserar samt prioriterar arbetet på ett effektivt sätt mot uppsatta tidsramar. Vid stressiga perioder i arbetet är du lugn, stabil och kontrollerad med fokus på rätt saker. Vidare har du förmåga att bygga goda relationer samt lätt för att samarbeta med andra.   

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning 12 månader

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 6395


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024