HR-konsult Kompetensutveckling och rekrytering

Arbetsbeskrivning

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Hälso- och sjukvården består av fem divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7500 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utveckling, IT, information/kommunikation, vårdadministration samt miljö. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner. HR-avdelningen inom Lednings- och verksamhetsstöd består av fyra enheter; Arbetsgivarenheten, Bemanningsenheten, Kompetensenheten och Löneenheten. Kompetensenhetens uppdrag är att bistå med spetskompetens inom friskvård/hälsofrämjande aktiviteter, kompetensutveckling, chef/ledarutveckling, medarbetarutveckling, läkarutbildning, långsiktig rekrytering av chefer/läkare/övriga bristyrken. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två nya medarbetare till Kompetensenheten som vill medverka till att utveckla arbetet med rekrytering och kompetensutveckling. Kompetensutvecklare, tillsvidareanställning. Att arbeta med kompetensutveckling innebär att delta i arbete med att planera, genomföra och utvärdera utbildningssatsningar för chefer och medarbetare utifrån basuppdrag och beställningar från koncernledning och divisioner/förvaltningar. Rekryterare, vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning. Du arbetar med det långsiktiga rekryteringsarbetet genom stöd till chefer vid rekrytering av chefer, läkare och övriga bristyrken. I förekommande fall utlandsrekrytering av kvalificerad sjukvårdspersonal. Arbetet som HR-konsult innebär att genom ett konsultativt arbetssätt stödja verksamheterna inom HR-området. KVALIFIKATIONER Gemensamma kvalifikationer för tjänsterna: Du skall ha lämplig högskoleutbildning inom personalvetenskapliga eller beteendevetenskapliga området. Vana vid konsultativt arbete. God administratör och handläggare. Erfarenhet av arbete med HR inom hälso-och sjukkvård är önskvärd. Personliga egenskaper: Du är intresserad av människor. Du står för en helhetssyn och vilja att utveckla verksamheten i dialog och samverkan. Du är inititivrik och självgående. Du är drivande och ansvarstagande för att åstadkomma resultat. För kompetensutvecklare: Goda kunskaper och erfarenheter av arbete med kompetensutvecklingsfrågor. Pedagogisk utbildning och/eller erfarenhet är meriterande. För rekryterare: Goda kunskaper i engelska. Goda kunskaper och erfarenhet av strategiskt rekryteringsarbete. Erfarenhet av arbete med strukturerade urvalsinstrument, bla tester, är meriterande. Körkort erfordras.

Sammanfattning

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024