OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212441
Arbetsuppgifter
Fastighets- och gatukontoret är en kunskapsintensiv organisation med en stor bredd av professioner, som ställer höga krav på effektiva och uppdaterade HR-processer. HR-enheten har till uppdrag att verka för att höja hela förvaltningens förmåga att vara en attraktiv arbetsgivare för medarbetare och framtida medarbetare. Vi består av nio personer som arbetar nära verksamheterna – och varandra – med både strategiskt och operativt stöd i HR-frågor.
Din roll blir att stötta förvaltningens chefer i att genomföra professionella rekryteringsuppdrag enligt Malmö stads kompetensbaserade rekryteringsprocess, och att förankra förvaltningens rekryteringsstrategi. I huvudsak kommer du att rekrytera specialister och projektledare inom teknik och samhällsbyggnad men vi har en stor bredd i verksamheten och stor variation av kompetenser. I tjänsten ingår även att proaktivt arbete med employer branding tillsammans med dina närmaste kollegor som också har fokus på rekrytering. Vi ska säkerställa att vi lyckas attrahera rätt kompetens i enlighet med förvaltningens kompetensförsörjningsplan. Andra arbetsuppgifter kan vara att hålla utbildningar, omvärldsbevaka, delta i nätverk och vidareutveckla rekryteringsprocesserna med fokus på effektivisering och kvalitetssäkring. I arbetet ingår även att administrera rekryteringar.
Vår framgång ligger i förtroende och leverans av hög kvalitet där rekryterande chefer känner stöd och expertis i vår kompetens. För många sökande kandidater är du det första mötet med Malmö stad. Det gör dig till en viktig ambassadör för oss som arbetsgivare och vi ställer höga krav på oss själva att leverera en förstklassig kandidatupplevelse.
Du kommer huvudsakligen att arbeta operativt med rekrytering men vid behov kan det också bli aktuellt att hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom HR-området, då vår verksamhet och organisation är dynamisk och vi har ett arbetssätt som präglas av prestigelöshet och samarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en stjärna inom rekrytering och som har ett genuint intresse för rekrytering och personbedömning! Vill du vara en del av den spännande tillväxtresan vi har framför oss och bidra till stadens och förvaltningens framtida kompetensförsörjning? Då kan du vara den vi söker!
Du har universitets-eller högskoleexamen inom HR alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att kunna kliva in i rollen har du några års aktuell erfarenhet inom kompetensbaserad rekrytering där du har drivit hela rekryteringsprocesser självständigt. Det är särskilt meriterande om du tidigare har arbetat med rekrytering av chefer och specialister och av svårrekryterad kompetens. Det är även fördelaktigt om du har licens i något personlighetstest. Du är van vid att använda administrativa systemstöd och har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt.
För att lyckas i uppdraget är du driven och professionell. Du har ett konsultativt förhållningssätt och vet att god service är en självklarhet för framgång. Rollen kräver att du har förmåga att skapa och behålla goda relationer och ser värdet att samarbeta med andra, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Som HR-konsult inom rekrytering behöver du ha förmågan att strukturerat planera och lägga upp ditt arbete effektivt för att kunna hantera flera processer samtidigt. Du har lätt att kommunicera pedagogiskt och kan förklara det värdeskapande i processens alla delar för de chefer du samarbetar med. Vi vill att du ser möjlighet till förändringar och att du vill bidra med idéer och kunskap.
Enhetens arbetssätt präglas av samarbete och tillit men också av Malmö stads värdegrund - respekt, engagemang och kreativitet. För att komplettera vårt team är det viktigt att du, liksom vi, verkar för ett gott arbetsklimat där vi samarbetar och stödjer varandra och tillsammans löser vårt uppdrag. Inte minst ser du till att vi alla har kul på jobbet!
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98