HR-konsult med inriktning administration

HR-konsult med inriktning administration

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun söker nu en driven och engagerad HR-konsult som gärna tar sig an administrativa arbetsuppgifter. Vi är en HR-avdelning i framkant och där du får möjligheten att bidra till vårt utvecklingsarbete samt har stora möjligheter att utvecklas i din roll som HR. Du kommer till ett team med stort engagemang, gott samarbete och ett öppet och inkluderande arbetsklimat.

I rollen som HR-konsult kommer du dels arbeta med administration inom vår HR-avdelning men också i nära samarbete med chefer inom våra förvaltningar. Det konsultativa stödet gentemot chefer innebär att du arbetar brett inom HR-området inom bland annat arbetsrätt, lön, rekrytering, rehabilitering och arbetsmiljö. Det administrativa arbetet är en viktig del för att vår verksamhet ska kunna leverera bästa möjliga stöd till våra verksamheter och här förväntas du vara flexibel och kunna lösa små och stora uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter är chefsstöd med fakturor, bokningar, administration av fackliga företrädare, arkivfrågor m.fl. Som HR-konsult har du ett nära samarbete med dina kollegor inom avdelningen samtidigt som du förväntas ta eget ansvar. Inom avdelningen pågår flera spännande arbeten med processer och arbeten inom lön- och avtal, hälsa och arbetsmiljö samt kompetensförsörjning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom HR-området alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av HR-frågor.

För att trivas och lyckas i rollen ser du ingen arbetsuppgift som varken för stor eller för liten, utan tar dig an de uppgifter som behövs göras med engagemang. Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och har lätt för att arbeta systematiskt med flera arbetsuppgifter samtidigt. Du prioriterar samt driver ditt arbete framåt på ett självständigt och genomtänkt sätt. Du har en hög kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt.

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Kommunledning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Besöksadress

Västra Esplanaden 18 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


HR Business Partner - konsultuppdrag halvtid

HR Business Partner - konsultuppdrag halvtid

8 november 2024

HR-partner till kommun på framtidsresa!

15 november 2024