HR-konsult med inriktning arbetstid

HR-konsult med inriktning arbetstid

Arbetsbeskrivning

Ref: 20223537

Vad betyder HR för dig? Ser du HR som en kraft för att få organisationer att anpassa sig efter människorna och inte tvärtom? Är du dessutom precis som vi lite såld på just offentlig verksamhet och tycker att det vi gör inom välfärdssektorn verkligen ÄR Sveriges viktigaste jobb? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig!

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult arbetar du med att stötta cheferna i vår förvaltning. Frågorna du hanterar spänner brett över HR-området men framför allt rör det sig om ärenden kopplat till rehabilitering, arbetsrätt, arbetstid, lönebildning, samverkan och delaktighet. 

I den här tjänsten ska du fungera som ett kvalificerat och konsultativt stöd för chefer i förvaltningen att strategiskt planera arbetstid utifrån verksamhetens behov. Du kommer även få vara med och ta fram, utveckla och följa upp olika arbetstidsmodeller med målet att skapa arbetstider för ett hållbart arbetsliv och en heltidsorganisation. 

I den del av uppdraget som rör lön kommer du tillsammans med kollegor samordna och utveckla förvaltningens lönebildningsarbete. Det innebär bland annat att du kommer vara med och ta fram analyser inför, under och efter årlig löneöversyn och även planera och genomföra löneöversyner.

I samtliga delar av ditt uppdrag ingår samverkan med verksamhetens olika ledningsfunktioner, HR-kollegor och fackliga företrädare. Du kommer delta i olika kommunövergripande nätverk och därmed ges möjlighet att påverka och lyssna in HR-arbetet som bedrivs i hela staden.

Du blir en del av en modig organisation i förändring som kommer ge dig möjligheter till både utveckling och lärande. I Funktionsstödsförvaltningen arbetar vi efter devisen ”tillsammans gör vi det möjligt”. Det är inga tomma ord för oss, utan det är precis så det är.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från PA-programmet eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du behöver ha flera års erfarenhet av brett och konsultativt HR-arbete i kombination med några års erfarenhet av arbete med arbetstidsfrågor, lönebildning och löneöversyn. Vidare vill vi att du har erfarenhet av arbetsrätt, avtalstolkning och fackliga förhandlingar.

Du behöver ha kunskaper om arbetstidsschema samt förläggning av arbetstid med beaktande av arbetsmiljö och hälsa. Har du erfarenhet av att ha arbetat med arbetstidsfrågor i en organisation som har 24/7-verksamhet ser vi det som meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha hög samarbetskompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer mot uppsatta mål. Du behöver också vara strukturerad med god administrativ förmåga och kunna organisera och prioritera dina aktiviteter effektivt. Du är strategisk och har ett brett perspektiv på frågor. Omvärldsbevakning och utveckling är viktigt för oss och därför söker vi dig som är nyfiken och intresserad av att hålla dig uppdaterad och har modet att prova nya arbetssätt.

Du har god svenska i tal och skrift. Du har god digital kompetens och lätt för att sätta in dig in i nya digitala verktyg och IT-system. Du är bekväm med Office-paketet och särskilt med att bearbeta information i Excel. Med andra ord behöver du även vara van att bearbeta, analysera och presentera statistik.

Om arbetsplatsen
Hos oss får du möjlighet att, tillsammans med 21 riktigt fina kollegor, vara med och driva och utveckla förvaltningens HR-arbete. För oss är det jätteviktigt att ha ett stöttande och prestigelöst klimat där vi bryr oss om och hjälper varandra. Du kommer att ingå i en dynamisk HR-organisation under utveckling där du omges av många kunniga kollegor med bred kompetens.

Du sitter tillsammans med övriga stabsavdelningar i moderna centrala lokaler i Malmö, med goda kommunikationsmöjligheter. Vi är en flexibel arbetsplats och du kommer ha möjlighet att vissa dagar i veckan arbeta på distans om du så önskar. En god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Vi har flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Antal tjänster:1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024