HR-konsult med inriktning på rehabilitering

HR-konsult med inriktning på rehabilitering

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m.fl. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Du kommer att ingå i ett trevligt gäng som idag består av fyra HR-konsulter.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du verka i en konsultativ HR-roll och samtidigt ta ett ansvar för att utveckla samt förstärka stödet till våra chefer inom rehabilitering? Då kanske just det här är arbetet för dig!

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela rehabiliteringsprocessen och som vill arbeta i en av Sandviken kommuns större förvaltningar, Omsorgsförvaltningen.

I din roll som HR-konsult med inriktning på rehabilitering erbjuds du ett spännande uppdrag där du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens cirka 40 chefer i rehabiliteringsinsatser genom hela rehabiliteringsprocessen. Syftet med arbetet är att minska sjukfrånvaron inom Omsorgsförvaltningen.

Du arbetar med ett konsultativt arbetssätt där du tar tydligt ansvar för ditt eget verksamhetsområde samtidigt som du ständigt ser till helheten. Du bidrar utifrån ett HR-perspektiv till att verksamheterna når sina mål och samtidigt lever upp till kommunens värdegrund och personalpolitik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och brinner extra för rehabilitering. Kunskap om arbetsrättsliga lagar är en förutsättning för arbetet. Om du har genomgått kursen Koordineringsinsatser - att koordinera sjukskrivnings- & rehabiliteringsprocessen (7,5 hp) är detta meriterande.

Utifrån att du i uppdraget kommer ha många kontaktytor inom förvaltningen behöver du ha förmågan att etablera trovärdiga och förtroendeingivande samarbeten. Du är lyhörd med förmågan att förmedla information på ett tydligt sätt och är konsultativ i dina resonemang.

I rollen har du stort ansvar i att initiera och driva frågor på ett självständigt sätt vilket förutsätter att du på egen hand har mod och driv att fatta beslut.
Genom din goda planering och uppföljning skapar du dig en bild av hur arbetet går framåt gentemot förvaltningens mål inom rehabilitering utifrån ett helhetsperspektiv.

Vi erbjuder ett utmanande arbete där kvalitet, bemötande och samarbete är några av de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024