HR-konsult med Personec - kompetens

HR-konsult med Personec - kompetens

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde HR ger stöd och support i HR-frågor till chefer och medarbetare i Göteborgs Stad. Området är uppdelat i 5 olika enheter som gör allt från att utbilda och ge support i stadengemensamma HR-system till att utveckla gemensamma arbetssätt inom arbetsmiljö och hälsa, löneadministration, rekrytering samt rehabilitering.

Inom enheten HR-service är vårt uppdrag att utbilda, ge support och informera i stadens personal- och lönesystem, bemanningssystem och utbildningsadministration. Våra målgrupper i staden är bl.a. chefer, HR, ekonomer och administratörer. Visionen är att ge bästa möjliga service så att våra målgrupper skall få ut mesta möjliga nytta av HR-system och arbetssätt utifrån verksamhetens behov. Vi samarbetar internt med systemförvaltare, lönekonsulter och andra utbildare inom verksamhetsområde HR på Intraservice.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som HR-konsult är att:
-ge support i Personec via telefon och e-post samt dokumentera detta i vårt ärendesystem ServiceNow
-utbilda i personal- och lönesystemet Personec
-tjänsten innebär även framtagning av informationsmaterial som manualer och utbildningsmaterial

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, tex yrkeshögskola med inriktning på lön- och personaladministration eller kommunikation. Du har några års erfarenhet av att använda lönesystemet Personec. Du har goda kunskaper i Office 365, speciellt i Teams.

Vi ser det som meriterande om du har:
-arbetat med support och ärendehantering
-erfarenhet av att utbilda och informera vuxna i att använda IT-stöd
-arbetat inom Göteborgs Stad och har goda kunskaper om staden

I utbildarrollen förbereder du och genomför utbildningar samt förmedlar kunskap på ett inspirerande och entusiasmerande sätt. Din pedagogiska förmåga tar sig uttryck i att du är lyhörd inför olika behov och utifrån det kan anpassa ditt sätt att kommunicera och lära ut. Ditt arbetssätt utmärks av hög servicekänsla. Du behöver vara förändringsbenägen och ha viljan att lära dig nya saker då arbetsuppgifterna kan förändras över tid utifrån verksamhetens behov. Du behöver också vara flexibel och kunna ställa om snabbt och anpassa arbetet efter kundens behov.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Din normala arbetstid är förlagd mellan kl 8:00-16:30. På Intraservice inför vi verksamhetsbaserat arbetssätt vilket innebär en flexibilitet där du del av din arbetstid har möjlighet att arbeta från annan plats. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024