Hr Konsult personal- och arbetsmiljösamordning

Hr Konsult personal- och arbetsmiljösamordning

Arbetsbeskrivning

Experis söker en HR konsult med intresse för miljö.

Just nu har vi på Experis ett spännande konsultuppdrag med start 1/12 , där du gör skillnad för vår miljö! Vi söker en HR-konsult som ska arbeta med fokus på personal- och arbetsmiljösamordning. Har du tidigare jobbat med HR i någon form av chefsroll och har erfarenhet av miljöarbete, då kan du vara personen vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Experis söker en HR konsult med intresse för miljö.

Just nu har vi på Experis ett spännande konsultuppdrag med start 1/12 , där du gör skillnad för vår miljö! Vi söker en HR-konsult som ska arbeta med fokus på personal- och arbetsmiljösamordning. Har du tidigare jobbat med HR i någon form av chefsroll och har erfarenhet av miljöarbete, då kan du vara personen vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen
I rollen som personal och arbetsmiljösamordnare kommer du att arbeta hos vår kund i Helsingborg. Uppdraget startar den 1/12 och förväntas pågå tom den 30 april 2021.
Arbetsuppgifterna är varierande och spänner över hela HR området. Företaget har idag 170 anställda både kollektivanställda och tjänstemän. Du kommer att stödja organisationen i personal- och arbetsmiljöfrågor, säkerställa att arbetsrättsliga lagar och avtal efterlevs. Vidare kommer du att driva och koordinera det systematiska arbetsmiljöarbetet och vara kontakt mot arbetsmiljöverket och andra myndigheter vid behov.
Stödja cheferna i rekryteringar, rehabiliteringar, personalärenden, förhandlingar, arbetsrättsliga frågor samt arbetsmiljöfrågor. Arbetet innefattar även administration enligt nedan:

* Samverka med personalorganisationerna.
* Koordinera och samordna lönerevisionen.
* Administrativt arbete: skriva anställningsavtal, dokumentera rehab-ärenden och personalärenden.
* Kalla till förhandlingar och sköta protokollskrivningen.
* Sammanställa och följa upp arbetsskade- och tillbudsrapportering.
* Samverka med företagshälsovården


Om dig
För att passa i rollen som personal -och miljösamordnare tror vi att du:

* har en personalvetarutbildning eller liknande, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.
* Gedigen erfarenhet på minst 3-5 år av att ha arbetat i en självständig generalistroll/HR BP roll där du både arbetat med tjänstemanna- och kollektivsidan
* Personal- och arbetsmiljöfrågor och tidigare erfarenheter från att arbeta med: miljöarbete, riskbedömningar policy, analys och tolkning av persondata, arbetsmarknadsrelationer.
* Trivs att arbeta både operativt och med administrativa arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du tidigare arbetat på ett företag inom miljö och hållbarhet samt har erfarenhet av arbete i systemet Agda.
Som person tror vi att du är initiativtagande och lösningsorienterad. Då du kommer att arbeta i grupp tror vi att du har en stor tro på teamarbete och laganda. Vidare är det viktigt att du som konsult är flexibel och ansvarstagande samtidigt som du är ett gott föredöme då du både representerar dig själv, oss på Experis, samt vår kund i deras organisation.

Vad kan Experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Jigman på Ulrika.Jigman@manpower.se alternativt på telefonnummer 0725047797.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2020
  • Ansök senast: 1 december 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023