OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu HR-konsulter med intresse för rekrytering och bemanning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Beskrivning av arbetsplats
Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av ca 130 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration. Det är ett nationellt uppdrag med placering i Stockholm. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att rekrytera medarbetare till Sveriges största myndighet. Huvuduppdraget är att bistå verksamhetens chefer vid rekrytering, från ax till limpa, och i detta ingår det även HR-administration. Du driver självständigt flertalet parallella rekryteringsprocesser och agerar som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef. Uppdraget är viktigt, spännande och varierande då vi har en stor bredd i de roller vi rekryterar till.
På sikt ser vi att du kan komma att växa in i uppdraget och stötta rekryterande chefer även i chefsrekryteringar.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har
• Relevant eftergymnasial utbildning företrädesvis inom HR-området eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra HR-arbete
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har
• Erfarenhet av rekrytering i en roll som rekryterare eller liknande i närtid
• Erfarenhet av att ha haft en roll som stödfunktion i rekryteringsprocesser
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig
• Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta strukturerat och noggrant. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt med flera pågående arbetsuppgifter parallellt. Tidvis är arbetsbelastningen hög och du har deadlines att förhålla dig till. Du behöver således ha förmåga att ställa om vid snabba förändringar utan att kvaliteten eftersätts. Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. För att lyckas i rollen är du tillmötesgående och trivs med att vara ett konsultativt stöd. Självklart har du hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Då vi är varandras arbetsmiljö har du god förmåga att arbeta i grupp och en vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19 april 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75