HR-konsult rekrytering och bemanning placering Luleå

HR-konsult rekrytering och bemanning placering Luleå

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi självgående och engagerade HR-konsulter med erfarenhet och intresse av rekrytering till Polismyndighetens HR-avdelningen med placering i region Nord. Vi söker dig som trivs med stor variation i dina arbetsuppgifter där du både driver egna rekryteringsprocesser och agerar konsultativt i kontakten med rekryterande chefer.

Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt och enhetligt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av cirka 130 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering och tillhörande administration. Det här är ett nationellt uppdrag med placering i Umeå. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget som HR-konsult är att stötta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocessen, från första kontakt till anställningsbeslut. Du driver självständigt flertalet parallella rekryteringsprocesser och agerar som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef. Uppdraget är viktigt, varierande och lärorikt eftersom vi har en stor bredd i de roller vi rekryterar till. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att utföra de flesta av dina arbetsuppgifter i digital miljö likväl som du behöver vara bekväm med att din närmaste chef finns på distans.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom HR-området. Alternativt motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
• Minst två års erfarenhet av att självständigt driva, planera, prioritera och genomföra hela rekryteringsprocesser, inklusive tillhörande administration. Erfarenheten skall vara i nutid max tre år bakåt i tiden.
• Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad intervjuteknik.
• Mycket god vana av arbete i olika ärendehanteringssystem.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av rekrytering inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av att arbeta med arbetspsykologiska tester kopplat till rekryteringsprocesser.

Personliga egenskaper:

Du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar för dina processer samt har ett bra eget driv. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta konsultativt, ha förmåga att kunna hantera flera processer parallellt samt vara bekväm med att göra omprioriteringar.

Du är ordningsam, strukturerad och prestigelös och tar stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser framför oss att du har god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Med hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt skapar du förtroende och goda relationer både internt och externt. Du har även en god förmåga att arbeta i grupp och vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Luleå
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 mars 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024