HR-konsult, rekrytering och bemanning placering Luleå

HR-konsult, rekrytering och bemanning placering Luleå

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu HR-konsult med intresse för rekrytering och bemanning samt med sinne för administration och service. Intervjuer för funktionen kommer att hållas i oktober 2022.

Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av cirka 130 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration. Det är ett nationellt uppdrag med placering i Luleå. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som trivs med stor variation i dina arbetsuppgifter där du både handlägger administrativa ärenden inom rekrytering och bemanning samt arbetar i olika delar av verksamhetens rekryteringsprocesser. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med andra delar av organisationen, exempelvis vår HR-support.

Vi ser att du kommer att växa in i uppdraget att stötta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocesser, från första kontakt till anställningsbeslut. Rollen kommer då innebära att självständigt driva flertalet parallella rekryteringsprocesser och agera som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef.

Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag, ett uppdrag som är varierande och lärorikt eftersom vi har en stor bredd i de roller vi rekryterar till. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att utföra de flesta av dina arbetsuppgifter i digital miljö.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom HR, minst 120 hp.
• Minst ett års erfarenhet av att i närtid arbetat som stödfunktion i rekryteringsprocesser, erfarenheten skall vara i nutid max två år bakåt i tiden.
• Minst ett års erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra administrativa arbetsuppgifter.
• God vana av arbete i olika ärendehanteringssystem.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik.
• Erfarenhet av rekrytering inom offentlig/statlig sektor.

Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta strukturerat och noggrant. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt med flera pågående arbetsuppgifter parallellt.

Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. För att lyckas i rollen är du tillmötesgående och trivs med att vara ett konsultativt stöd.

Självklart har du hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Då vi är varandras arbetsmiljö har du god förmåga att arbeta i grupp och en vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Luleå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 september 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med 6 månader provanställning.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024