Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker nu en HR konsult till en av våra kunder med start omgående, med fördel före jul. Uppdraget kommer att pågå i ca 3 månader under en rekryteringsprocess av en HR administratör. Företaget är en världsledande internationell koncern inom teknologi till kapitalmarknadens aktörer. Kunderna finns över hela världen och består av tradingföretag, banker, mäklare och institutioner.
En stor del av ditt arbete kommer vara att stötta företagets chefer och anställda när det gäller t.ex. On-/Offboarding och HR-administration, arbete med lojalitetsprogram och personalhandbok m.m. Löneadministrationen är outsourcad och du kommer att vara länken mellan outsourcingföretaget och personalen. Koncernspråket är engelska och dina HR kollegor har du i andra länder som t ex England och Frankrike.
Du erbjuds möjligheten att arbeta remote ett par dagar i veckan. Vill du dessutom arbeta deltid kan detta vara ett alternativ.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- Onboarding, allt ifrån att erbjuda kandidater anställning samt presentera anställningsavtal, förmåner m.m till mailpresentation av ny personal samt introduktionsprogram.
- Offboarding, t. ex administration kring slutdatum, Exitintervjuer samt att säkerställa att utrustning återlämnas.
- HR-administration, hantering av allt under tiden som anställningen pågår såsom förmåner, pension, försäkringar, löneförändringar, tjänstledighet, friskvårdsersättning, rehabilitering, intyg etc. Du har även hand om uppdatering av personalhandboken samt interkommunikation inom HR.
- Löneadministration, lönerna är outsourcade och du är länken mellan outsourcingföretaget och personalen. Ditt ansvar är att meddela nyanställda och när personer slutar, löneförändringar, semestrar, föräldraledighet, förändrad tjänstgöringsgrad, långtidssjukskrivningar, kostnadsställeförändringar m.m. Även att vara ett stöd och svara på frågor internt.
- Rapportering, i tjänsten ingår även kontakter med myndigheter för rapportering t ex till försäkringskassan och försäkringsbolag.
Din bakgrund:
För detta uppdrag behöver man ha över 5 års erfarenhet av arbete inom HR-området samt även kunskaper inom lön och administration samt svenska regelverk kring detta. Har du arbetat i HR systemet Workday är det meriterande. Som person trivs du med att arbeta självständigt och inte vara rädd för att på egen hand skaffa kunskaper i det du inte kan. Du är orädd, nyfiken och tycker om att ha struktur i ditt arbete. Då koncernspråket är engelska bör du känna dig bekväm med att använda både svenska och engelska dagligen. Har du ett CV på engelska så använd gärna det.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg