HR-konsult till Air Liquide i Malmö

HR-konsult till Air Liquide i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för HR-administration och har erfarenhet inom lön? Är du på jakt efter en ny möjlighet inom HR och trivs i en bred roll? Då har vi nästa utmaning för dig! Till vår kund Air Liquide i Malmö söker vi nu en HR-konsult med inriktning på lön och HR-administration. Uppdraget börjar som en visstidsanställning alternativt en interimslösning men har stora möjligheter att utvecklas till en direktanställning av Air Liquide. Låter det som en spännande möjlighet? Sök redan idag! 

För den här tjänsten blir du anställd av Randstad och uthyrd som konsult. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du välkomnas till en grupp präglad av informell och god stämning med nära samarbete kollegorna emellan. Totalt är det 10 personer i HR-teamet man kommer bli en del av, några placerade i Malmö och några i Köpenhamn. På grund av rådande omständigheter är fysiska möten med samtliga kollegorna inte möjligt, men digitalt ses teamet dagligen och håller nära kontakt. 

Som HR-konsult på Air Liquide blir din roll något av en lönespecialist. Tillsammans med en extern lönehanterare ska lönerna varje månad läggas in, granskas och godkännas av dig och dina HR-kollegor. Detta görs genom tider och information av medarbetare och kollegor och regleras efter gällande kollektiv- och anställningsavtal. Lönehantering görs för både tjänstemän och arbetare på plats i bolaget. Förutom lönehantering som utgör större delen av din tjänst så hanteras diverse HR-administration på daglig basis. Det kan exempelvis innebära att hantera frågor gällande pension, förmåner, semester och frånvaro. 

Arbetstider
Heltid, måndag till fredag. 
På plats i Malmö samt distans. 
6-12 månader, stor chans till förlängning/övertag av kund. 
Start omgående. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för den här tjänsten tror vi att du är en driven, strukturerad och positiv person. Du brinner för HR-arbete och har en del erfarenhet inom området. Lönehantering är den del inom HR-arbetet du drivs av och du förstår vikten av arbete mot deadlines.

Som HR-konsult för det här uppdraget behöver du:

• Utbildning inom HR eller annat relevant område för tjänsten
• Minst tre (3) års erfarenhet av HR-administration med inriktning på lön, meriterande med erfarenhet av både tjänstemän och arbetare
• God datorkunskap, specifikt i Excel
• Erfarenhet från något affärssystem, meriterande med erfarenhet i Aditro
• Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska

Mycket meriterande med flytande kunskaper i finska, tal och skrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022.02.25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Kundintervjuer planeras att genomföras inom två veckor. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Amra Salkic, amra.salkic@randstad.se 

Om företaget
Air Liquide är världens ledande leverantör av gaser, teknik och tjänster för industri och sjukvård. Verksamheten finns representerad i 78 länder, har ca 64 500 medarbetare och över 3,8 miljoner kunder och patienter. Air Liquide i Norden utgör en del av Air Liquide-koncernen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024