HR-konsult till Avropsenheten

Arbetsbeskrivning

Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Landstingets kansli har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till landstingsdirektören.

.

Hur ser HR avdelningen ut på Landstinget?
Vi är en avdelning med närmare 40 kollegor som alla arbetar inom HR-området, här kommer du att möta HR-arbete på en strategisk- och operativ nivå. Vi sitter utspridda på fyra olika orter, Sollefteå, Örnsköldsvik, Härnösand och Sundsvall. Du kommer att arbeta i Örnsköldsvik tillsammans med dina andra tre kollegor på avropsenheten och ert uppdrag är att bemanna de tre sjukhusen och länets primärvård.

HR-konsult till avropsenheten
Är du en driven person som motiveras av ständiga utmaningar och trivs i ett arbete där du verkligen är "spindeln i nätet"? Då ska du fortsätta läsa och söka tjänsten om du tror att den passar just dig!

Hur ser mina arbetsuppgifter ut?
Rollen som HR-konsult på avropsenheten innebär att ha många processer igång samtidigt och dagligen ställas inför nya utmaningar. Du bemannar efter organisationens behov av personal och matchar krav på kompetens utefter tjänstens kravprofil. Du har en löpnade dialog med leverantörerna samt avropande chef och arbetar hela tiden för att lösa verksamhetens behov av bemanning.

Vad måste jag uppfylla innan jag söker?
Vi ser att du har en akademisk utbildning med inriktning mot HR, alternativt tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med administrativa arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har erfarenhet från bemanningsbranschen.

Vilka personliga egenskaper är viktiga i rollen?
För att lyckas i rollen ser vi att du är uthållig och fortsätter att arbeta vidare mot uppsatta mål trots motgångar. Du är noggrann och självgående i ditt arbete, du motiveras av att arbeta mot kund och leverantör på ett serviceinriktat sätt där ni tillsammans arbetar för att lösa behovet. Arbetet ställer krav på affärsmässigt tänkande då du även för dialog med leverantörerna kring priser.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan och du är varmt välkommen med frågor om tjänsten!
Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Therese Drewsen, HR-chef, 070-253 52 48.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västernorrland HÄRNÖSAND
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Allmän visstidsanställning 2016-03-01 - 2017-12-31
  • Publicerat: 15 februari 2017

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024