OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag inom Bemanningsenheten är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.
Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.
Dina arbetsuppgifter
Nuvarande personalkonsulter ansvarar för att rekrytera uppdragstagare, timvikarier och visstidsanställda. Under hösten 2022 har vi påbörjat arbetet med att ge stöd till chefer i ett utökat rekryteringsuppdrag och behöver därför bli fler kollegor i vårt team.
Arbetsgruppen består av fyra team där du i din roll kommer ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta behov som finns kring schemaläggning, korttidsbemanning, administration, rekrytering och marknadsföring. Ett professionellt bemötande och god service i det dagliga kontakterna med chefer, medarbetare, arbetssökande och övriga interna och externa samverkansparter.
I arbetsuppgifterna ingår stöd och rådgivning till chefer i anställnings- och lönefrågor, referenstagning, support till arbetssökande, marknadsföring och samarbete med interna och externa aktörer inom kompetensförsörjningsfrågor. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller annan högskoleutbildning som vi bedömer som lämplig. Alternativt har du erfarenhet som chef eller jobbat inom bemanningsbranschen.
För att du ska trivas i rollen krävs hög flexibilitet och förmåga att bedöma, prioritera och hantera situationer som ibland kan upplevas som stressfulla. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, har hög initiativförmåga och bidrar aktivt med din kompetens i fortsatt utveckling av den gemensamma stödfunktionen.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!
Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Övrigt
Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.