OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bergs kommun
Bergs kommun erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda anställningsvillkor och ett ständigt lärande. Vi månar om våra anställda och är engagerade i att skapa de bästa förutsättningarna för trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Bergs kommun.
Vill du bli en del av vårt HR team där du kommer att arbeta brett inom hela HR området med särskilt fokus på arbetsmiljö, rehabilitering, personaladministration och facklig samverkan? Detta är ett uppdrag för dig som trivs med att arbeta operativt, coachande, konsultativt och tillsammans som ett team. Hos oss är var och en, en viktig del av helheten. Tycker du som oss att det bästa arbetet åstadkommer vi tillsammans? Då kan du vara den vi söker.
Arbetsuppgifter
HR-funktionen är en stödfunktion som spänner över hela förvaltningen och som HR-konsult är du underställd HR-chefen. Vi har ett tätt samarbete med varandra vilket ger både stöd och möjlighet till utveckling. I denna roll arbetar du både operativt och strategiskt samt ger självständigt stöd till chefer inom samtliga HR-processer.
Du planerar det egna arbetet och har förmågan att arbeta på ett systematiskt och organiserat sätt. Du kommer att mötas av utmaningar och ställas inför situationer där ditt lösningsfokus testas och där du behöver tänka kreativt, inom ramarna för aktuellt regelverk, för att komma vidare. Arbetet innebär hög självständighet och nära samarbete med dina kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning från Personalprogrammet eller annan utbildning alternativt yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års aktuell erfarenhet av arbete med HR-frågor, gärna från större organisation, vilket har inneburit stöd till chefer inom de olika HR-processerna. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att självständigt hantera frågor inom bland annat rehabilitering, arbetsmiljöarbete, utbildning för chefer, samverkan och "heltid som norm". Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Då resor förekommer i tjänsten behöver du B-körkort.
Som person är du prestigelös och trivs med att arbeta i team lika väl som självständigt. Du trivs med eget ansvar och kontakt med chefer inom organisationen. Du är trygg och tydlig i arbetsgivarrollen. Vidare ser vi att du relationsskapande, har personlig mognad och helhetssyn. Du präglas av god samarbetsförmåga och kan arbeta i flera parallella processer samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63, alt mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Intervjuer kommer att ske löpande, så sök redan idag.
Sista ansökningsdag: 28 juni
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148