HR-konsult till bostadsbolag i Solna

HR-konsult till bostadsbolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Nu finns det behov av en HR-konsult med start omgående för ett bostadsbolag i Solna. Har du akademisk examen och ett par års arbetslivserfarenhet inom HR på nacken? Är du sugen på att börja jobba innan jul? Då bör du söka detta uppdrag nu! 

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Som HR-generalist kommer din arbetsuppgifter i huvudsak handla om att  genomföra lönerevision och lönekartläggning tillsammans med HR-ansvarig, driva aktiviteter ur vår personal- och kompetensförsörjningsplan, jobba med employer branding, rekrytering, förhandling och samverkan samt rehab och arbetsskador. Du kommer också att utbilda och informera chefer i arbetsrätt och arbetsmiljö. Utöver detta tillkommer generell personaladministration och övrigt förekommande HR-relaterade arbetsuppgifter. 

Du kommer att vara en del av HR-avdelningen och ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och stötta företagets chefer inom personalfrågor. Vidare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att vidareutveckla och effektivisera avdelningens interna arbete.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du: 

• ha en akademisk utbildning inom personal, organisation, arbetsliv
• ha minst två (2) års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete 
• kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift 
• ha goda kunskaper i MS Office 

Som person ska du: 

• vara serviceinriktad, då rollen innebär att vara en viktig stödfunktion i organisationen 
• ha förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och sträva efter att ge bästa möjliga service på ett situations anpassat sätt
• ha förmåga att arbeta självständigt och kunna arbeta strukturerat efter befintliga rutiner för att kvalitetssäkra den information som förmedlas
• ha en god kommunikativ förmåga 

Du bör vara strukturerad och lösningsorienterad samt trivas med att hantera flera ärenden samtidigt.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid med start omgående och löper 6 månader fram till 31 maj 2023. 

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Livija Bekkhus livija.bekkhus@jurek.se. 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024