OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och digitalisera HR avdelningarna, svenska företag och offentliga organisationer? Det här är din chans!
Draftit består av ett gäng prestigelösa och målmedvetna medarbetare som anser att varje medarbetares insats är en avgörande faktor till företagets framgång. Draftit är ett snabbt växande företag och söker medarbetare som inte tvekar på att kavla upp ärmarna och jobba på! Är du en lyhörd, handlingskraftig person som vill arbeta med positiva, utåtriktade, nyfikna och anpassningsbara människor som besitter mycket kunskap?
Vi arbetar med digital juridisk rådgivning och ser oss själva som "experten i rummet bredvid" dygnet runt, alla dagar i veckan. Produktavdelningen gör juridik praktisk i samråd med våra experter på respektive område och hjälper därmed HR-ansvariga runt om i Sverige på alla tänkbara ansvarsnivåer att ligga steget före problemen genom våra molnbaserade produkter. Vi bevakar ständigt omvärlden, förädlar informationen och sammanfattar allt på ett tydligt och lättförståeligt sätt för att hjälpa våra kunder att bli superstjärnor på juridiska frågor i sin vardag.
Tjänstebeskrivning:
Vi på Draftit erbjuder just nu en unik och strategiskt viktig roll för oss och våra kunder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med de bästa i landet på sina områden. Här är det viktigt att ha gedigen kompetens inom vardagens HR-arbete ute i företag och offentliga organisationer som gör att du själv kan bidra, skriva och utveckla HR-produkterna. Allt för att våra kunder ska känna igen sig och ha nytta av din kunskap kring processer och utmaningar som kan lösas genom digital rådgivning. Uppdraget är att vidareutveckla och förvalta en produktportfölj som ska vara anpassad för hur framtidens HR-ansvariga kommer att sköta sina uppdrag till vardags. Till din hjälp inom juridiken har du experter från den absolut översta hyllan.
Som HR produktägare kommer du bland annat att:
Vidareutveckla, förvalta våra förstklassiga HR-produkter tillsammans med affärsområdeschef och experter på områdetOmvärldsbevaka, analysera och förädla information från nyhetsflöden för kommunikation till kunder på HR-produkterna för att hjälpa våra kunder ligga steget föreProducera innehåll och verktyg i samarbete med utvecklingsavdelningen för att upprätthålla och utveckla produkternas användarvänlighet och nyttaBistå och samarbeta med Sälj och Eftermarknad för att bidra till den interna värdekedjanTjänsten innehåller en hel del kontaktytor och relationsbyggande
Vem trivs här?
Det gör du som är driftig, kompetent, affärsmässig och med hög arbetskapacitet samt har en högskoleexamen eller motsvarande inom HR, P&A eller Juridik och gärna med några extra poäng inom exempelvis Arbetsrätt. Du har minst 3-4 års arbetslivserfarenhet inom HR och haft kontakt med arbetsrättsliga frågor. Det är en fördel om du har erfarenhet ifrån både kommunal och privat sektor och du kommer också att passa bra i rollen om du känner dig bekväm med det skrivna ordet eller kanske till och med arbetat med texter och skrivit en del i tidigare arbete. Du har en förståelse för arbetsflödet, utmaningar och den vardag som Draftits kunder kan ställas inför. Meriterande är om du ingår i något HR-nätverk, behärskar EpiServer eller annat CMS verktyg. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Som person är du lyhörd, analytisk, strukturerad och ansvarsfull. Du är duktig på att samarbeta men är samtidigt handlingskraftig och driven på egen hand. Du strävar efter kundnöjdhet och hög service och delar gärna med dig av dina yrkeskunskaper till övriga medarbetare. Det är en fördel om du tidigare arbetat krossfunktionellt och skicklig på att kommunicera med såväl interna och externa kontaktytor.
Vad erbjuder Draftit?
Vi erbjuder möjligheten att få bidra till att digitalisera HR-funktionen på den svenska marknaden och vara en del av ett kaxigt företag i framkant där förändringen är tryggheten? En arbetsplats som ständigt växer, där medarbetarna tvingas utmana sig själva och lära sig något nytt varje dag. Drivs du av att vara lite av en entreprenör, vara med och påverka och utveckla produkter som ska vara till stor nytta för användaren så erbjuder vi just den möjligheten här och nu.
Vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 18 december men eftersom tjänsten ska tillsättas snarast sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Ansökningar tas endast emot via länken i platsannonsen.
Badenoch & Clark (part of Adecco Group) ansvarar för denna rekrytering och vid frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Catinka Andersson på catinka.andersson@badeochandclark.se
Heltid 08:00 - 17:00
Tillsvidareanställning
Lön enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06