OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu söker vi dig som vill jobba på en enhet med högt engagemang, mycket arbetsglädje och stor möjlighet till egen professionell utveckling!
Inom enheten HR-service är vårt uppdrag att utbilda, ge support och informera i Göteborgs Stads personal- och lönesystem, bemanningssystem och system för utbildningsadministration. Våra målgrupper i staden är chefer, HR-specialister, ekonomer och chefsstöd. Som HR-konsult till stadens medarbetare fungerar du ofta som en rådgivande specialist.
HR-service består av 20 personer som arbetar på ett konsultativt och proaktivt sätt. Enheten präglas av en positiv anda, hög arbetsmoral och samarbete, och av ett stort fokus på att tillsammans ta sig an utmaningar. Vår vision är att ge bästa möjliga service så att våra målgrupper, utifrån sina verksamheters behov, får ut mesta möjliga nytta av stadens IT-system och arbetssätt inom HR. Internt samarbetar vi bland annat med systemförvaltare, lönekonsulter och HR-konsulter för andra system.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som HR-konsult är att via mejl och ärendehanteringssystem ge support samt att utbilda i bemanningssystemen Time Care Planering och Time Care Pool.
• I supportrollen ger du service genom att på ett tydligt sätt förklara och vägleda kunderna utifrån deras olika frågeställningar. Du analyserar frågor och problem som kommer som supportärenden och arbetar med att finna lösningar.
• I utbildarrollen förbereder du och genomför utbildningar samt förmedlar kunskap och information till våra kunder, både enskilt och tillsammans med dina kollegor.
• Du och dina kollegor arbetar kontinuerligt med framtagning och uppdatering av manualer, vilket kräver att du även är bra på att formulera dig i skrift och att strukturera information.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att använda Time Care Planering och Time Care Pool i rollen som bemanningsplanerare, administratör, planerare och/eller lokal huvudadministratör. Vi ser gärna att du har arbetat med ärendehantering och support. Du har hög IT-kompetens och mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Du har erfarenhet av arbete med bemanning och personalplanering samt vana av att ta fram utbildnings-/informationsmaterial. Vi ser det som meriterande om du även har kunskap i Personec, framtagning av webbutbildningar och/eller andra personaladministrativa system. Intraservice står inför flera satsningar på digitalisering, ett arbete vi gärna ser att du är intresserad av.
Du har erfarenhet av att utbilda och informera vuxna i att använda IT-stöd. Det är önskvärt att du har en pedagogisk förmåga, är lyhörd och skicklig vad gäller att anpassa ditt sätt att lära ut.
Ditt arbetssätt utmärks av hög servicekänsla. Du har förmågan att kommunicera och skapa förtroende, är en bra lyssnare och har en god social förmåga. Du måste kunna organisera ditt arbete, ta egna initiativ och både kunna jobba självständigt och i gott samarbete med både kollegorna på enheten och medarbetarna i staden. Att vara flexibel, ha förmågan att ställa om snabbt och anpassa arbetet efter kundens behov är viktigt och något vi på Intraservice hela tiden måste göra. Du måste också vara förändringsbenägen och ha viljan att utvecklas och lära dig nya saker. Lugn, uthållighet och tålamod är egenskaper du behöver besitta.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Det innebär att dina arbetsuppgifter kan förändras över tid. Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Din normalarbetstid är kl. 8.0016.30.
Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.