OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-Konsult till HR Service Desk
Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du med att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare via e-mail och telefon. HR Service Desk är en del av enheten HR Service Center, ett Shared Service Center placerat i Norrköping som bland annat hanterar HR-administration och löner till hela Swedavia. Bland det 80-tal kollegor som arbetar i Norrköpingskontoret är du en av 12 duktiga personer som arbetar med HR. Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består ditt arbete av att ge kvalitativ HR-rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia via e-mail och telefon. De frågor som kommer in rör bland annat arbetsrätt, löner, anställningsadministration, kollektivavtalsfrågor, förmåner samt HR-system. Du medverkar till att kontinuerligt utveckla funktionen HR Service Desk och optimera överlämning av frågor till tredje linjen samt bidra till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt. Utöver det ansvarar HR Service Desk bland annat för utformning och uppdatering av information som rör HR på Swedavias intranät, för att öka självservice och förståelse för medarbetare och chefer.
I rollen har du en kontinuerlig dialog med övriga HR och beställare samt arbetar aktivt för
att kommunikation och material från HR Service Desk är professionellt utformad, lättillgänglig och uppdaterad. Du löser många problem direkt, andra styr du till våra administratörer eller specialister som jobbar i back-office för HR Service Desk.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har en PA-utbildning eller motsvarande och gärna arbetslivserfarenhet från större organisationer, företrädelsevis inom HR. Som person är du serviceminded, glad och öppen, du har ett pedagogiskt förhållningssätt samt är kommunikativ i tal och skrift. Kvalitét är ledordet då vi arbetar med löner och andra personliga områden, därför är det viktigt att du både är strukturerad och noggrann. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du som söker har tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller erfarenhet från operativt HR-arbete. Erfarenhet från liknande Service Desk-funktion är meriterande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i något personalsystem/affärssystem, det är meriterande om du har arbetat i personalsystemet Heroma.
Vi erbjuder
En riktigt bred tjänst som garanterat ger dig erfarenheter inom hela HR-området, det kan bäst beskrivas som att du med ett helikopterperspektiv på HR får jobba med lite av det mesta. Du får trevliga kollegor och en bra framåtanda i en organisation som utvecklas varje dag, vi är levande bevis på mångsidighet och problemlösning.
Vi sitter i nya fina lokaler i centrala delarna av Norrköping, kontoret delar vi med 70 andra kollegor från Ekonomi- teknik och juridikfunktioner inom Swedavia.
Tjänsten är ett vikariat för en kollega som går på föräldraledighet i augusti, du får alltså en ordentlig chans till bra överlämning att fram till augusti och därefter ett år framåt vara en del av vår pulsåder i Service Desk.
Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.
Tjänsten är ett vikariat med omgående tillsättning, till och med augusti 2018 med placering i Norrköping. Enstaka resor till någon av våra flygplatser kan förekomma.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Sabina Andersson, HR-konsult på HR Service Center, på sabina.andersson@swedavia.se eller 073-867 70 30.
Välkommen med din ansökan senast 25:e mars 2017.
OBS! Urval och intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Funseth
Sara Edlund
Susanne Skoglund-Eriksson
Fredrik Johansson
073-4411602
Helena Swahn Lepre
Johanna Hedberg
010-109 00 32
Gunnar Jonasson
Sara Helin
Ulrika Nyman
Johan Boström