OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 38 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. De flesta bor i centralorten Åkersberga, ca 30 minuter nordost om Stockholm. Den fantastiska naturen och skärgården ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Vi beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Personalenheten består av totalt 8 personer, fyra hr-konsulter, tre löneadministratörer samt personalchef och vi arbetar med såväl strategiska som operativa personalfrågor. I det operativa arbetet stödjer vi chefer i frågor som spänner över hela personalområdet. Du kommer exempelvis att arbeta med rehabilitering, tolkning av lagar och avtal, fackliga kontakter, hantering kring avslutande av anställningar samt arbetsmiljöfrågor. Det strategiska arbetet består av en mångfald av arbetsgivarfrågor. Tyngdpunkten ligger för närvarande på systematiskt arbetsmiljöarbete, personaluppföljning, kompetensförsörjning samt arbetsvärdering/lönekartläggning. Här kommer du att självständigt få driva och utveckla olika processer inom hr-området för att skapa en effektiv och väl fungerande organisation. Under det närmaste året kommer vi också att utbilda våra chefer i lönesättning, avtalsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete. Vi ser gärna att du har kunskap och intresse för personalstatisk och hr-system då även det kommer att vara en del av ditt arbete. KVALIFIKATIONER Du har en universitets/högskoleutbildning inom arbetsrätt, personal- och arbetsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som vi finner passande/adekvat för tjänsten. För att du ska vara en lämplig kandidat till tjänsten är det viktigt att du har flera års erfarenhet av kvalificerat personalarbete samt att du är en självgående och drivande person som brinner för personalfrågor. Självfallet behärskar du officepaketet.