HR-konsult till spännande företag i Tomelilla

HR-konsult till spännande företag i Tomelilla

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Just nu söker vår kund en HR-konsult. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att ge support gällande olika avtal ex för anställning med hjälp av mallar, uppdatera och säkerställa hög kvalitet för olika nivåer av HR-data och olika HR-system. Personaladministration, supportera anställda i olika frågor kring HR-administration samt att supportera HR-organisationen inom andra områden. I din roll som HR-konsult kommer du även att driva dina egna rekryteringsprocesser från star till mål. Du onboardar och utbildar ny personal samtidigt som du arbetar proaktivt med planering av utbildningar. En bred och omväxlande roll för dig som vill växa i din yrkesroll.

I din roll som HR-konsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:

- Rekrytering
- HR-administration
- Utbildningar
- Introduktion och onboarding av nya kollegor

Tjänsten som HR-konsult är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig

Vi söker dig som har en utbildning inom HR eller annat närliggande område. Du har tidigare erfarenhet av brett HR-arbete och är van vid att arbeta i en internationell miljö där förändringar sker snabbt och arbetstempot är högt. Du är en van administratör med driv, handlingskraft och en stark tilltro till din egen förmåga samtidigt som du har stor integritet och är van vid att hantera konfidentiell information.

Vidare ser vi att du trivs i en flexibel roll där den ena arbetsdagen aldrig är den andra lik. Som person är du prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete. Med ditt helikopterperspektiv skapar du med lätthet den ordning som krävs för ett effektivt arbete. Du verkar i en dynamisk organisation och är därför en person som gärna hugger i där det behövs, både högt och lågt. En god stämning och gemenskap är viktigt på denna arbetsplats, du förväntas därför bidra till detta genom en positiv inställning och stöttande förhållningssätt gentemot kollegor. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Du gillar nya spännande utmaningar och värnar om att bygga goda relationer både internt och externt.

Viktigt för tjänsten är:

- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
- Flytande i svenska och engelska
- Serviceminded
- Goda kunskaper i office-paketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Fatima Bekori via fatima.bekori@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin, Tomelilla

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 1 december 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024