OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Drivs du av HR frågor och vill vara med och utveckla Svenska kyrkans verksamhet? Här får du utrymme att arbeta brett och driva HR området både operativt och med utveckling. I den här rollen blir du en del av Verksamhetsstöd. I din roll som HR-konsult är du direkt underställd Chef för Verksamhetsstöd.
Ansvarsområden
I din roll som HR-konsult har du möjlighet att driva ditt eget arbete. Du kommer att tillhöra avdelningen Verksamhetsstöd för hela pastoratet, som består av lön, ekonomi, fastighet, HR, bokning, växel, IT, kommunikation, diarier och kyrkobokföring. I rollen ingår nära samarbete och rådgivning till chefer ute i församlingarna, begravningsverksamheten och förskolan samt även många externa kontakter.
Huvudsakliga arbetsområden:
• Rådgivning till Chefer i personalfrågor
• Arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar
• Rehabilitering
• Arbetsmiljö
• Ansvara för olika HR processer och utveckling
• Lönerevisionsarbete och lönekartläggning
• Medarbetarundersökningar
• Bollplank till HR-assistent
Arbetstider
Tjänsten är ett vikariat på ett år med sysselsättning 60-100% enligt överenskommelse. Din placering kommer vara i Kyrkans hus, Smörparken i centrala Eskilstuna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom personal, beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning för tjänsten. Rollen kräver att du har minst ett par års erfarenhet från kvalificerat HR arbete som gör att du känner dig trygg i din HR-konsultroll och vill fortsätta utvecklas i ett nytt sammanhang. Vi ser att du har erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar samt god erfarenhet av rehabilitering. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi söker dig som är initiativtagande som person för att kunna driva det löpande arbetet framåt men även arbeta med utveckling. Du trivs med att samarbeta och bygga relationer då tjänsten innehåller många samarbets- och kontaktytor. Rollen kräver att du är lyhörd, flexibel och har en god problemlösningsförmåga. Som person är du kommunikativ samt har en god förmåga att strukturera och planera ditt arbete på kort och lång sikt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-10-12, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Patricia Nordlånge, patricia.nordlange@randstad.se ansvarar för rekryteringsprocessen, som gärna svarar på dina frågor.
Om företaget
Eskilstuna pastorat består sedan 2020 av fyra församlingar med varsin församlingsherde och församlingsråd och har många olika verksamheter och ambitioner. Pastoratet driver också en alldeles egen förskola, S:t Petri förskola samt en begravningsverksamhet som består av 6 kyrkogårdar och ett krematorium.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044