OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Här på HR-och säkerhetsavdelningen arbetar vi för att skapa attraktiva och hälsosamma verksamheter i framkant med kompetenta, motiverade och stolta medarbetare. Sundbybergs stad är under stark tillväxt och utveckling och satsar på ledarskap och god arbetsmiljö. Här har du möjlighet att både påverka och utvecklas.
HR- och säkerhetsavdelningen består av tre enheter HR, lön och säkerhet. Varje enhet leds av en enhetschef och avdelningen av en avdelningschef tillika HR-chef. HR-enheten består av fem HR-konsulter och en HR-koordinator.
I det korta perspektivet arbetar vi för att stötta cheferna i verksamheterna och etablera stabila rutiner, arbetssätt och processer. Detta för att i det längre perspektivet utveckla ett modernt och strategiskt HR som stöd till organisationen. Som HR-konsult har man ett kontaktmannaskap för chefer i en förvaltning.
Som vikarierande HR-konsult hos oss kommer du stötta cheferna inom förskolan och kultur- och fritidsförvaltningen. Vissa veckor kommer du att bemanna vår HR-support. Du kommer att delta i projekt tillsammans med kollegorna på enheten och även driva mindre projekt på egen hand. Utbildningar och introduktion av nya chefer ingår också.
Vi vill att du har några års erfarenhet av brett operativt chefsstöd inom HR. Vi ser gärna att du har en personalvetarutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. God arbetsrättslig kunskap samt erfarenhet från en större organisation är önskvärt liksom erfarenhet från arbete inom kommun och/eller region. Som person är du noggrann, strukturerad och trygg.
Befattningen är ett vikariat på heltid med tillträde juni, 2021 eller enligt överenskommelse, till mars 2022. Sista ansökningsdag 8 mars, 2021. I den här rekryteringen vill vi att du bifogar CV samt svarar utförligt på urvalsfrågorna. Vi kommer inte att läsa personliga brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.