HR-konsult, visstid

HR-konsult, visstid

Arbetsbeskrivning

En möjlighet för dig som kanske är i början av din HR-karriär och vill ha ett spännande och varierat arbete inom HR!

HR-avdelningen arbetar med strategiska och operativa frågor inom hela HR-området och består av tre HR-konsulter, två HR-administratörer, HR-strateg och HR-chef.

Vi utökar nu HR-avdelningen med ytterligare en HR-konsult för att förstärka avdelningen under en period med spännande utvecklingsarbete av våra rutiner och processer. Hos oss får du ett varierat och spännande uppdrag då rollen innehåller både strategiskt och operativt arbete. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Vill du vara med och skapa ett framgångsrikt HR-stöd för att möta framtidens behov vid Högskolan Kristianstad? Läs mer om jobbet och välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult på Högskolan Kristianstad arbetar du brett med alla förekommande HR-frågor. Det är ett varierat uppdrag eftersom det rymmer dels operativt, strategiskt och administrativt arbete. Ditt fokus är att ge konsultativt stöd i både operativa och strategiska HR-frågor till cheferna inom de verksamhetsområden du är stöd till. Stödet kan handla bland annat om rehabilitering, avtalstolkning, rekrytering, lönesättningsfrågor, och arbetsmiljöarbete. HR-administration är en del av arbetet.

Ditt arbete genomför du i nära samarbete med kärnverksamheten och du kommer att få stöd av och jobba nära de andra HR-konsulterna. Som HR-konsult blir du en naturlig del av kärnverksamhetens olika ledningsforum samt samverkan med fackliga parter samt skyddsombud. HR-avdelningen är inne i ett utvecklings- och förändringsarbete och du förväntas bidra till utvecklingen av avdelningens olika arbetsprocesser i nära samarbete med dina kollegor. 

Ett uppdrag för dig som gillar variation och vill utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor!

 

Behörighet och önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen inom HR-området, eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Det är önskvärt och meriterande om du har aktuell erfarenhet av operativt HR-arbete inom till exempel rekrytering, anställning, rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor eller avtalstolkning. Om du har aktuell erfarenhet från HR-arbete från offentlig sektor är det meriterande. Det är även meriterande om du är en van användare av olika digitala HR-system och självklart kan du hantera Officepaketet. Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt på svenska.

Samarbetar och kommunicerar gör du bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är trygg i dig själv och kan skilja på det personliga och professionella. Rollen kräver att du är serviceinriktad, lugn och tillmötesgående med intresse för att hjälpa andra. I ditt arbete är du strukturerad och flexibel genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständighet och ser möjligheter i förändring. En naturlig del av rollen är att du har integritet med grundade och tydliga värderingar. 

 

Övrigt
Tjänsten är en särskild visstidsanställning på cirka elva månader på heltid med start i juni eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

HR-avdelningen är en del av högskolegemensamt stöd (HGS) som är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. HGS hanterar frågor inom ekonomi, HR, fastighetsservice, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. 

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. 

Sista ansökningsdag är 2023-04-17

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.





Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.





Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 17 april 2023

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Interim HR Business Partner

Interim HR Business Partner

19 november 2024