OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu till vårt team i Malmö, vikarierande HR-konsulter för föräldraledig kollega. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Myndigheten består av ca 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner och ett antal nationella avdelningar där HR-avdelningen är en av dem.
HR i region Syd har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsgivarutveckling, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Syd leds av en HR-chef och två gruppchefer. Inom sektionen finns HR-specialister, HR-konsulter samt HR-partners. Polisregion Syd består av Skåne, Blekinge, Kalmar och Kronobergs län. I regionen arbetar ca 5600 medarbetare.
Vi söker vikarierande HR-konsulter som vill vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vårt huvuduppdrag är att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Du kommer ha ett nära samarbete med kollegor och verksamhetens chefer där din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer är av största vikt. I ditt arbete agerar du även med stor grad av personlig mognad och integritet. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver såväl självständigt driv som samarbete med andra.
Vi tror att detta är ett roligt och stimulerande uppdrag för dig som är i början av din karriär.
• Vara ett stöd och skapa förutsättningar för dina HR-kollegor i både administrativa, löpande och operativa HR-frågor
• Ta emot, fördela, bereda och hantera ärenden som inkommer till HR-Syd
• Olika administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom HR-området
• Övriga arbetsuppgifter som förekommer inom vår verksamhet
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• akademisk examen inom HR-området eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• god administrativ förmåga
• god erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
• mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av liknande HR-arbete inom närliggande tid
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer, en god förmåga att lyssna och föra konstruktiva dialoger. Du arbetar på ett självgående sätt för att uppnå goda resultat och du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter, är strukturerad och har lätt för att samarbeta.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Malmö
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 juni 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75