HR-konsulter till ny rekryteringsenhet

HR-konsulter till ny rekryteringsenhet

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
För att kunna arbeta smartare med kompetensförsörjning samlar vi nu vår rekrytering i en ny enhet.

Enheten kommer, i nära samarbete med verksamheterna, säkerställa att nya medarbetare rekryteras till förvaltningens alla verksamheter. Målet är att attrahera kompetenta medarbetare till våra yrken, kvalitetssäkra alla rekryteringar och att uppfattas som en attraktiv, modern och professionell arbetsplats.

Med en gemensam rekryteringsenhet ser vi fördelar med att ett samlat team arbetar för bättre kompetensförsörjning inom förvaltningen. Enhetens uppdrag innefattar alla anställningar, även timanställda. Rekryteringsenheten är en del av förvaltningens HR- och kommunikationsavdelning.

Vill du vara med på vår utvecklingsresa i rollen som HR-konsult med inriktning rekrytering? Då ska du fortsätt läsa nedan.

Arbetsuppgifter
Den nya rekryteringsenheten går i drift hösten 2021 och dina kollegor kommer att bestå av fem HR-konsulter och två HR-administratörer som leds av en enhetschef. Rekryteringsenheten ska erbjuda ett kvalificerat stöd genom hela rekryteringsprocessen inom alla yrkeskategorier, befattningar och anställningsformer. Som HR-konsult har du ett helhetsansvar med ansvar att driva samtliga steg i rekryteringsprocessen i nära dialog med rekryterande chef. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ta fram strategier för de vanligaste rekryteringarna utifrån de utmaningar som finns i de olika yrkeskategorierna.

Samarbetet med förvaltningens verksamhetsnära HR-team är självklart liksom samarbetet med kommunikationsteamet utifrån arbetsgivarvarumärke och employer branding.

Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du tillsammans med kollegor har möjlighet att göra skillnad. Vi arbetar i trivsamma lokaler centralt vid tågstationen i Lund. Just nu ser vi även över lokalerna inför organisationsförändringen.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom HR, personalvetenskap eller beteendevetenskap alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din erfarenhet av kompetensbaserat rekryteringsarbete, gärna inom offentlig verksamhet, är mångårig och god. Har du dessutom utbildning i kompetensbaserad rekrytering är det meriterande. Du är certifierad i något arbetspsykologiskt testverktyg, gärna i Jobmatch som vi använder oss av. För dig är det naturligt att driva flera processer parallellt.

Vi ser gärna att teamet kommer att bestå av en mix av olika kompetenser, så har du erfarenhet av digitaliseringsprojekt, arbetat med framtagning av rekryteringsstrategier för olika yrkesgrupper, search, employer branding och/eller är en fena på statistik så är det meriterande.

En av teamets HR-konsulter kommer att specialisera sig på rekrytering av chefer och specialister, i detta uppdrag kan det också komma att ingå utbildningsinsatser för förvaltningens chefer. För detta uppdrag krävs att du förutom erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister även har utbildning i kompetensbaserad rekrytering samt utbildningsvana.

Som person är du mål- och resultatinriktad och  är driven för att testa nytt, utveckla processer och arbetssätt. Med stort engagemang stöttar du cheferna genom rekryteringsprocessen för att nå framgång i alla rekryteringar. Ditt intresse för och kunskap om människor är genuint. Din och teamets förmåga till lyhördhet och god servicekänsla kommer att spegla enhetens framgång.  Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska, övriga språkkunskaper är alltid en tillgång.

Välkommen med din ansökan!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024