OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu HR-konsulter med intresse för rekrytering och bemanning samt med sinne för administration och service. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av ca 130 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration. Det är ett nationellt uppdrag med placering i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att rekrytera medarbetare till Sveriges största myndighet. I detta uppdrag driver du självständigt flera parallella rekryteringsprocesser och agerar som konsultativt HR-stöd till rekryterande chefer. Arbetet innebär många olika kontakter med exempelvis chefer, kandidater och arbetstagarorganisationer. I rollen ingår även att arbeta gemensamt i gruppen och bidra till uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel. Vi arbetar även fortlöpande med att utveckla, förbättra och effektivisera våra processer.
Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom HR-området, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
Minst ett års erfarenhet av att i närtid självständigt driva, planera, prioritera och genomföra hela rekryteringsprocesser, inkl. tillhörande administration
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av rekrytering inom offentlig sektor, företrädesvis statlig
Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik
Erfarenhet av utvecklingsarbete inom HR-området
Rollen förutsätter att du är självständig, drivande och resultatinriktad. Du har en god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Du har hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Du har även en god förmåga att arbeta i grupp och vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel. Vidare är du väl förtrogen med och en god representant för den statliga värdegrunden.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Markus Gunnarsson, 073-0497075, markus.gunnarsson@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult: Susanne Franzén, 073-0963795
Fackliga företrädare
Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92
Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetstid: Heltid, flextid, 40 h/vecka
Tillträde: Augusti 2022 eller enligt överenskommelse
Funktion: HR-konsult
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19/4 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.