OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsledningskontoret (SLK) inom Umeå kommun leder och stödjer kommunens verksamheter och är indelad i funktionerna Administration och innovation, Ekonomi, Kommunikation, Näringsliv och HR.
Uppdraget för Stadsledningskontoret HR är i första hand att stötta förvaltningarna inom HR-området utifrån deras behov samt att verka för en enhetlig arbetsgivarpolitik. Det innebär bland annat att ansvara för gemensamma processer och system samt att följa upp resultat. HR består av fyra team med ansvar för processerna: Lön och pension, Förhandling och arbetsrätt, Rekrytering och kompetens samt Arbetsmiljö och ledarskap.
I teamet Rekrytering och kompetens arbetar vi kommunövergripande med både operativa och strategiska frågor som rör rekrytering och kompetensförsörjning. En viktig del i vårt arbete är att attrahera framtidens medarbetare och bidra till att Umeå kommun uppfattas som en attraktiv arbetsgivare.
Nu söker vi dig som vill vikariera på vår rekryteringssupport samt dig som är intresserad av att jobba extra hos oss!
Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-konsult kommer du arbeta på vår rekryteringssupport och du kommer bland annat arbeta med administration inom rekryteringsprocessen, exempelvis formulera annonsförslag, ta emot ansökningar, publicera annonser och avsluta rekryteringsärenden. Du ger support till chefer i frågor kring bland annat annonsering, urval och rekryteringssystem samt stöttar arbetssökande via telefon, mejl och besök.
Du kommer även skapa annonser på sociala medier som Facebook, Instagram och Linkedin och du arbetar dagligen i rekryteringssystemet Varbi.
Andra arbetsuppgifter kan tillkomma utifrån verksamhetens behov.
Om dig
Vi söker dig som har en färdig alternativt pågående högskoleutbildning från personalvetarprogrammet eller motsvarande utbildning. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av personaladministration och support, gärna med inriktning mot rekryteringsområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av rekryteringssystemet Varbi. Arbetet kräver mycket god datavana och förmåga att hantera flera ärenden och datasystem parallellt.
Du tycker om att jobba med dator och telefon som verktyg och har lätt för att formulera dig muntligt och skriftligt. Det goda värdskapet är en självklarhet för dig - du är serviceinriktad i mötet med andra, oavsett om det sker i telefon, skriftligen eller personligen. Vidare är du ansvarsfull och kan arbeta noggrant, metodiskt och effektivt.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Övrigt
1 tjänst vikariat, 100%, från och med 2022-11-01 till och med 2023-02-28 samt 1 tjänst särskild visstidsanställning med varierad tjänstgöringsgrad (utifrån överenskommelse).
Arbetstiden är förlagd på dagtid 8–17, mån-fre. Tillträde, snarast eller enligt överenskommelse.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.