OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på väst- kusten. Kommunen, med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kom- munal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter. Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännan- de miljö som präglas av fram- tidstro. ARBETSUPPGIFTER Kommunledningskontoret i Lysekils kommun söker en HR-koordinator, (Human Resource) som kan bidra till att utveckla en uppskattad personalpolitik i Lysekils kommun. Du ingår som en av nyckelpersonerna i kommunledningskontoret, vars uppgift är att leda, utveckla och samordna koncernen inom områden som är övergripande och gemensamma. Du är placerad på personalenheten och är direkt underställd personalchefen. - Kompetensförsörjning, gemensamma rekryteringsfrågor, övergripande ledarutveckling, samordnad medarbetarutveckling, generationsväxling. - Utvecklingen av samverkan på samtliga nivåer. - Framtagande och utveckling av styrdokument. - Vidareutveckling och uppföljning av kommunens personalpolitiska program. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en kommun med hög livskvalitet och ett spännande förändringsarbete. KVALIFIKATIONER - Du har högskoleutbildning med personalinriktning och erfarenhet av kvalificerat arbete inom HR/PA-området, gärna inom offentlig förvaltning. - Du har ledningserfarenhet, såsom processledning, implementering och förankring. - Du besitter gedigna kunskaper inom området. - Ditt arbetssätt kännetecknas av nytänkande och kreativitet, tydlighet, uthållighet och förmåga att stimulera till initiativ och lärande. - Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är bekväm i kontakterna med massmedia.