OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du barnsligt förtjust i berg- och dalbanor, älskar djur, natur och gästmöten och trivs lika bra i mötet med människor som när du får lägga timmar på att skapa struktur och effektivisera en process? Då är det här jobbet för dig! Nu letar vi efter en HR-koordinator till Sveriges roligaste arbetsplats.
Vad innebär rollen?
I rollen som HR-koordinator kommer du främst att arbeta med HR-processer kopplade till vår säsongsverksamhet. Beroende på var på året vi befinner oss kommer arbetsuppgifterna att variera.
Under våren är huvudfokus för rollen administrativt då du ansvarar för att schemalägga, bemanna och anställa alla våra 500 säsongsanställda medarbetare. Du kommer också att arbeta med rekrytering och utbildningsplanering.
När parken är öppen kommer du att ansvara för vår Artistservice dit våra medarbetare vänder sig med HR-relaterade frågor. Artistservice fungerar också som HR-stöd för våra säsongsanställda chefer och du kommer nu att både ha stor nytta av, och få utveckla dina kunskaper, inom arbetsrätt och samtalsmetodik. Under den här perioden kommer du också att vara chef för Artistservice säsongsanställda medarbetare.
När hösten kommer är det dags för utvärdering av säsongen samtidigt som vi påbörjar planering inför Halloween.
Löpande under året kommer du också att vara ett stöd för organisationen i det systematiska arbetsmiljöarbetet och övrig HR-administration/processer. Vidare kommer du att arbeta nära koncernens övriga HR-avdelningar och du kommer att vara involverad i olika utvecklingsprojekt inom HR.
Vem söker vi?
Då rollen innebär mycket kontakt med våra medarbetare, och vi är övertygade om att gästmötet startar bakom kulisserna, söker vi dig som är en stjärna på service! Du har en högskoleutbildning inom HR (eller motsvarande), tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och du är en fena på effektivitet.
Precis som en dag i någon av våra parker består jobbet av snabba vändningar, hög fart och mycket skratt. Vi söker därför dig som aldrig sitter still i båten och inte är rädd för nya utmaningar. Vidare är du strukturerad, har god administrativ förmåga och ett öga för detaljer.
Mer om tjänsten
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och start 7 januari. När parken är stängd är arbetstiden förlagd till dagtid och när parken är öppen kommer du att arbeta såväl dagtid som kväll och helg. Lön enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 15 oktober men urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor om rollen kontakta gärna Sandra Wilke, VD, på sandra.wilke@furuvik.se Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna Anja Ringdahl, HR-ansvarig, på anja.ringdahl@parksandresorts.com
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Om Furuviksparken
Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, vattenland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Varje år har parken ca 500 anställda under säsong och besöks av ca 340 000 gäster.
Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
På Furuviksparken öppnar vi parken på ett omsorgsfullt sätt, så att gäster och medarbetare ska känna sig trygga. Läs mer om vad det innebär här: https://www.furuvik.se/information
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Rekryteringen Furuvik, Parks and Resorts
010 708 94 00
Ida Einarsson, Rekryteringschef
010-708 9406
Rekrytering på, Parks and Resorts
010 708 94 00
Rekryteringen Furuvik, Parks and Resorts
010 708 94 00
Christofer Jansson, HR
Ann Fagerberg, Ekonomiansvarig
Caroline Lidholm,
010 708 9411
Caroline Lidholm, Rekryteringschef
010 708 9411
Rekryteringen Furuviksparken, Parks and Resorts
010 708 94 00