OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.
Kyrkokansliet i Uppsala, personalavdelningen
Personalavdelningen jobbar med HR och lön och består i dagsläget av 15 personer som leds av en HR-chef. På avdelningen arbetar specialister, handläggare och administrativ personal. När vår HR-koordinator går på föräldraledighet söker vi hennes vikarie.
Arbetsuppgifter: Som HR-koordinator arbetar du i nära samarbete med sex HR-konsulter som finns inom avdelningen. Dina arbetsuppgifter är varierande med flertalet HR-administrativa uppgifter, till exempel rekryteringsärenden i vårt rekryteringsverktyg workbuster. Du deltar i utveckling och sköter administrationen av våra interna utbildningar, både chefs- och kansligemensamma utbildningar. Du ansvarar för avtalsskrivning och deltar i visst arbete inom arbetsmiljöområdet.
Även övrig HR-administration kan ingå i uppgifterna.
Förutom kontakt med HR-kollegor kommer du även ha en hel del kontakt med kyrkokansliets chefer, mestadels i rekryterings- eller avtalsärenden. Du medverkar aktivt i personalavdelningens utveckling av HR-arbetet och förväntas driva HR-administrationen framåt.
Kvalifikationer: Du har akademisk examen, gärna från personalvetarprogrammet eller liknande och/eller gedigen erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete. Vidare har du erfarenhet av liknande HR-administrativa uppgifter och har gärna arbetat utvecklingsinriktat.
Du behärskar officepaketet, har mycket god IT-/datavana och är bekväm med modern teknik. Du har god förmåga att kommunicera och har goda språkkunskaper framför allt i engelska. Det är viktigt att du tycker om ett arbete där du hanterar många olika frågor och uppgifter parallellt. Arbetet kräver att du är serviceinriktad, ordningsam och har god samarbetsförmåga. Arbetet är tidvis intensivt.
Vikariat i 1 år
Tillträde: juni 2017
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Josefin Forss, HR-koordinator, tel. 018-16 96 60.
Fackliga företrädare är Liselotte Rogberg (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast 26 mars 2017. Märk ansökningen med ref.nr 17/23 PERS.
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv