OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar vårt HR-team då vi främst behöver förstärkning med samordning och administration på enheten. Vi är ett team på sju personer som ansvarar för HR och Lön. Nu söker vi en ny HR-koordinator på heltid. Vill du arbeta tillsammans med kunniga kollegor inom HR och bidra till effektiva administrativa rutiner, då är detta en tjänst för dig.
VI ERBJUDER DIG
Hos oss får du möjligheter att arbeta med koordinering och administration både självständigt och tillsammans med dina HR-kollegor.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Du arbetar i nära samarbete och stöttar dina HR-kollegor med samordning och koordinering genom en effektiv administration där digitalisering och omvärldsorientering är naturliga inslag. Du kommer att arbeta med merparten av HR:s områden men speciellt med rekrytering, introduktion och upphandling. Eftersom Riksbanken är en statlig myndighet ingår även diarieföring, att skriva protokoll och på andra sätt upprätthålla en god administration och dokumenthantering.
MER OM DIG
Vi söker dig som har relevant utbildning inom HR med erfarenhet från administrativt arbete. Du har lätt för att arbeta i olika IT-system och har god kunskap i MS Office-paketet. Som person har du hög arbetskapacitet och trivs med att arbeta varierat och strukturerat med administrativa arbetsuppgifter. Att ge god service och samarbeta med andra är en självklarhet för dig och du ser helheten såväl som detaljen.
För tjänsten krävs mycket god prioriteringsförmåga och ett gott omdöme. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete i myndighet.
DITT TEAM
HR-enheten på avdelningen för verksamhetssupport består av sju personer som arbetar både strategiskt och operativt inom HR och Lön. Tillsammans med oss kommer du att ha stora kontaktytor internt men även externa kontakter med bland annat leverantörer och sökanden till våra tjänster. Vi i HR-teamet kännetecknas av ett stort engagemang med en hög kompetens och ett mycket gott samarbete.
MER OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och särskild personutredning kommer att göras på slutkandidaten. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövningssamtal för säkerhetsklassade tjänster.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här.
Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Läs mer om våra förmåner här. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar.
INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV senast den 31 maj 2022. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Christina Jacobsson.
Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att du lämnar in examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning och vi kontrollerar att dessa stämmer. Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!